Zip trilt bij stationair

Djani010

Member
hey forumleden,

vraagje mijn zip 4t trilt heel erg bij een bepaald aantal toeren bij stationair dan trillen alle kappen enzo en dan tijdens t rijden is er niks aan de hand. wat is er dan kapot of wat moet ik dan vervangen?

groetjes,
 
Advertisement - register to remove this

Dubbel topic, deze mag dicht.
?
Post automatically merged:

Kun je deze niet beter te koop zetten als je er niet zoveel verstand van hebt en gewoon een degelijke kopen. Je hebt iedere week wel een ander probleem.
wat praat jij allemaal heb deze scooter net een week? ben je in de war met iemand anders ofso. weet alleen niet waaraan dat trillen precies ligt en wil niet iets voor niks dalijk vervangen. logisch toch‍♂️
 
?
Post automatically merged:


wat praat jij allemaal heb deze scooter net een week? ben je in de war met iemand anders ofso. weet alleen niet waaraan dat trillen precies ligt en wil niet iets voor niks dalijk vervangen. logisch toch‍♂️
Ah dan was het in Januari een andere Djani010 met een zip haha. Toevallig! Als er geen onderhoudsgeschiedenis is, begin dan eens met een grote beurt. Verder kan het ook aan loszittende kappen icm choke die aanslaat op koude motor.
 
Ah dan was het in Januari een andere Djani010 met een zip haha. Toevallig! Als er geen onderhoudsgeschiedenis is, begin dan eens met een grote beurt.
heb 2 type 3s gehad ja met heeeel veel problemen waarbij ik niet zelf overal gelijk uitkwam dus wat vragen stelde dat klopt. maar heb t van mezelf geleerd en krijg steeds meer kennis. maar heb hele beurt gedaan:
-rollen
-vsnaar
-vertandingolie
-remklauw (liep aan bleef hangen)
-remschoentjes
-kleppen gesteld
-olie vervangen
-oliefilter vervangen
-carburateur schoongemaakt
-nieuwe bougie
maar hij rijd erg goed moet ik zeggen alleen hij trilt gw erg bij stationair en vraag me nou af wat dit kan zijn.
 
Opzich trillen is niet zo gek op een bepaald aantal toeren. Kun je hem niet wat rustiger zetten met de stationairschroef?

Edit: van mij is wat tegenstrijdig met bovenstaand van 4sla4life, alleen wel aanneembaar dezelfde richting waar je moet kijken.
 
Is je stationair toerental heel laag? Opzich is het niet raar voor een 1 cilinder om te trillen bij hele lage toerentallen
Opzich trillen is niet zo gek op een bepaald aantal toeren. Kun je hem niet wat rustiger zetten met de stationairschroef?
Heb hem nu zo afgesteld staan dat die niet uitvalt. toen ik hem net had en ik reed en ik liet mijn gas los maakte mijn toeren evene een dip als die naar stationair ging. en viel soms uit dan dus had hem wat hoger gezet, maar als het wiel dan vrij staat op zn standaard gaat die erg hoog lopen. kan ik op een of andere manier dan die dip weghalen zodat ik hem lager kan afstellen? misschien iets aan de sproeier doen ofso geen idee
 

Misschien dat de sproeier net een maatje te klein is? Met een te grote sproeier heb je namelijk precies het tegenoverestelde. Weet je welke sproeier er nu in zit?
maar dit heeft denk ik niks met het trillen te maken. het is gw als die stationair draaid dat die achterlijk gaat trillen en de kapoen hoor je ook gewoon trillen dus weet iemand wat ditbis?
 
Zitten de kappen goed vast? Het is niet abnormaal voor een scooter om te trillen als hij stationair loopt. Dat zie je vooral aan de spiegel.
Kan je anders geen video maken zodat het wat duidelijker is?
 
Zitten de kappen goed vast? Het is niet abnormaal voor een scooter om te trillen als hij stationair loopt. Dat zie je vooral aan de spiegel.
Kan je anders geen video maken zodat het wat duidelijker is?
Ja tuurlijk trillen de kappen maar het stuur en de handvaten trillen ook allemaal dus logisch dat die kappen trillen. is er niet iets bij het blok wat ik kan checken wat het trillen zou kunnen veroorzaken?
 
Back
Top