Zip trekt slecht op en haalt top snelheid niet

Pilske1

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb al een lange tijd een probleem met mijn scooter. Ik heb een piaggio zip sp 2takt met gele kenteken 45km/u. Mijn scooter trok zo slecht op dat een fietser mij zelfs kon inhalen bij een stoplicht. Ik heb 'm naar een scooterwinkel gebracht en ze vertelden mij dat het aan de luchtfilter of iets lag en dat het opgelost zou worden met een grote beurt. Na een grote beurt merkte ik dat er niks was opgelost. Toen zeiden ze dat ze het nog een keer zouden bekijken en kwamen ze tot de conclusie dat het aan de uitlaat zou liggen. Ze hebben verteld dat het ze 3uur heeft geduurd om het te onderzoeken en dat ze er normaal geld voor zouden krijgen. Dus zeiden ze dat het €180 zou kosten om een nieuwe uitlaat eronder te zetten. Ik heb op internet gezocht naar mooie uitlaten en die kosten niet eens €180. Nu is mijn vraag of het echt aan de uitlaat zou liggen?

Met vriendelijke groet ✌️
 
Advertisement - register to remove this

Kan inderdaad aan de uitlaat liggen.
Deze kan verkoold raken en dient ontkoolt te worden.
Dit kan op verschillende manieren.
1: uitbranden door middel van benzine.
2: een chemisch goedje in de uitlaat gooien, schudden, laten rusten, daarna leeg gooien en laten drogen.
Wanneer dit niet werkt, dan een nieuwe uitlaat aanschaffen en deze zelf plaatsen.
Scheelt je (veel) geld.
Zo'n scooterwinkel berekent uurloon en dit kan behoorlijk oplopen.
€ 180,- lijkt behoorlijk veel, maar ze plaatsen vaak een uitlaat van +/- € 100,- en dan is € 80,- voor het plaatsen een redelijk bedrag.
Trouwens: kijk niet naar een MOOIE uitlaat, maar naar een GOEDE.....................
Dit is slechts een tip en deze krijg je GRATIS en voor NIX.......................................
En.......................
........................... ik zeg altijd:
SUCCES.................................
 
Kan inderdaad aan de uitlaat liggen.
Deze kan verkoold raken en dient ontkoolt te worden.
Dit kan op verschillende manieren.
1: uitbranden door middel van benzine.
2: een chemisch goedje in de uitlaat gooien, schudden, laten rusten, daarna leeg gooien en laten drogen.
Wanneer dit niet werkt, dan een nieuwe uitlaat aanschaffen en deze zelf plaatsen.
Scheelt je (veel) geld.
Zo'n scooterwinkel berekent uurloon en dit kan behoorlijk oplopen.
€ 180,- lijkt behoorlijk veel, maar ze plaatsen vaak een uitlaat van +/- € 100,- en dan is € 80,- voor het plaatsen een redelijk bedrag.
Trouwens: kijk niet naar een MOOIE uitlaat, maar naar een GOEDE.....................
Dit is slechts een tip en deze krijg je GRATIS en voor NIX.......................................
En.......................
........................... ik zeg altijd:
SUCCES.................................
Bedankt voor je reactie! Met mooie uitlaat bedoelde ik het niet alleen qua uiterlijk, maar als je een uitlaat weet die je zou kunnen adviseren zou ik het heel erg graag horen. Nogmaals bedank ik u voor uw reactie.
 
Back
Top