Zip trekt niet

Rio-man

Yamaha Neo's
Hej

Mijn std Puch Zip 50cc uit 94 trekt voor geen meter. Bij het wegrijden voor een stoplicht oid duurt het ff voor hij op gang is, en bergopwaards krijg ik hem eigenlijk niet boven de 30 km uit.

Wat kan het probleem zijn?

Verder reed ik van de week langs zo'n bord met zo'n smiley met U Rijd blabla KM/H, en toen had ik 42. Zelfs voor een STD vind ik dit veel te laag, want eerst haalde ik (met lichte tegenwind) 48...

Waar kan dit aan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet het 100% zeker, gezien de scooter eerst in het bezit van mijn oma (jajaja lach maar ;) ) was, en die heeft er maar enkele keren mee gereden om van haar huis in Delft naar hier in Zoetermeer te komen. Sinds de regel is ingegaan dat je op de weg moet rijden ipv op het fietspad, is ze gestopt met rijden en is 'ie gestalt voor 6 jaar. Na die zes jaar (vorig jaar dus) hebben wij hem hier weer leven ingeblazen, en sinds ik mn rijbewijs heb rijd ik er op (daarvoor ook al, maar niet vaak).
 
Heeft ie het na 6 jaar stil staan wel goed gedaan?
Maakt ie veel of weinig toeren als je wegrijd? Als die weinig toeren maakt zou het kunnen dat de trekveren en/of drukveer niet helemaal lekker meer zijn/is (zou me niet verbazen na 6 jaar stilstaan).
Het zou ook kunnen dat de carb. smerig is (Sproeier verstopt).

Ohja: Hahaha ;)
 
Nee, dat weet ik ook wel. Maar een scooter moet wel gewoon normaal optrekken, en het moet niet zo zijn dat ik bij het optrekken ingehaald wordt door een snor.

Woensdag ben ik weer ff vrij, dus dan ga ik andere trek/drukveertjes halen en ff andere rollertjes halen. Ook wil ik ff een onderhoudsbeurtje doen.
 
Dit is op een goede dag geweest. Morgen kom ik weer langs wat stoplichten, en dan zal ik even een videootje maken van hoe het er nu voorstaat. Want hij trekt daar nog relatief goed vergeleken wat 'ie nu doet.
 
Helaas nog ff geen filmpje. Vanochtend wilde ik naar school rijden met de Zip, en ik rij de straat uit en hij begint opeens hevig te trillen en ik hoor opeens blobblobblob. Weer een lekke band....

Hij staat nu weer bij diezelfde garage, die ook die prop gezet heeft, voor een nieuw achterbandje.
 
Back
Top