Zip stottert houd in

Mijn motor doet t zo,hij start, choke gaat aan,choke gaat uit dan valt t toerental terug en loopt so langzaam dat hij soms afslaat maar daarna start hij weer en schiet weer omhoog als of choke aan is en dan loopt hij stabiel.Dit gebeurt alleen bij koud motor.De eerste 1-2 km houd de motor beetje in maar daarna komt op gang en loopt goed.
Wat ik ook merk dat std koplamp veel stroom trekt,en motor had moeite met starten ook als t warm was.Zeg maar startmotor draait goed maar de motor start net niet.Ik heb ook verschillende bougies geplaats zoals ngk van een ditech of denso maar helaas geen verschil.bougie kleurt goed iets anders dan 2t met sproeier 78 of 80 met imitatie ontgrensd cdi + multivar 7,2gr rollen witte drukveer.
Sinds led lamp is geplaats geen start problemen meer.
Nieuwe gel accu geeft boven 13v aan dus meer dan voldoende,geen valse lucht,kleppen gesteld,filter schoon.Tja ik vind t electra van een zip altijd klote.Een vespa, liberty of een aprilia heeft niet zo last van.Het ligt misschien aan choke of dat weerstand wat er aan gekoppeld is.
ik heb geen orgineel koplamp erin, maar in de zomer maanden hoger dan 86 kwa sproeier geeft ie problemen, wellicht heeft ie het wel nu nodig 86 zit er ook nu nog in, nogmaals die chokes voor 5 of 10 euro zijn imitaties dmp chokes, die dus niet de zelfde lengte hebben kwa naald, dat gezeik heb ik eerder gehad, nieuw gemonteerd en nog steeds een kut rijdende scooter, orginele choke erin nieuw en hij deed het perfect, vervolgens allebei vergeleken en bleek dus de naald van de dmp choke veels te kort te zijn om het kanaal af te sluiten, en tweede hands chokes ben ik ook geen fan van net als 2de hands carburateurs, blijf het alleen apart vinden dat zoon onderdeel wat alleen warm word door een plaatje wat word verwarmd zo snel stuk kan gaan

luchtfilter gedemonteerd heb ik all gedaan om te kijken of het membraam waar de gasschuif aan zit nog wel werkte en de gas reactie was goed, alleen zodra ik hem dus nu start met de choke die nu dus constant beneden blijft hangen en de eerste paar meters begint ie all gelijk in te houden storteren etc, dat had ik pas toen het begon te vriezen buiten, met pijn en moeite blijven rijden gaat ie na 3 a 4 km beter rijden en trekt ie zich er doorheen en is er niks aan de hand
 
Zou eerst die zware rollen er is uit halen. Met een 80cc die ik bouw zit ik eigenlijk altijd wel rond 6,5 tot 7,5gram rollen. Ding maakt veel minder toeren zo.
 
Zou eerst die zware rollen er is uit halen. Met een 80cc die ik bouw zit ik eigenlijk altijd wel rond 6,5 tot 7,5gram rollen. Ding maakt veel minder toeren zo.
6,5 zit erin bij een 50cc ontgrenst, 7,5 bij een multivar op een 50cc, doe ik dat erin krijg ik extreme overtoeren en gaat ie niet harder dan 25, met 9,3 rijd ie het beste
 
nieuwe choke erin en nieuw weerstandje, alles werkt weer hij houd niet meer extreem in of stoteren, gewoon het beetje inhouden waneer ie koud is wat normaal is, verder die pomp weer afgesloten met die pomp aan verslikt ie zich toch, wel laat ik die 86 sproeier erin zitten
 
Back
Top