Zip start slecht

Sven033

New Member
Ik heb een zip 2 takt en ik heb laatst de sproeier vergroot omdat de bougie wit van kleur was. Nu als hij koud is start de scooter heel slecht. Eerst met elektrische start vonkt hij aan en na 1 seconden of valt ie uit en dan start hij slecht. Je hoort aan de elektrische start dat hij een beetje stottert. Ik kan helaas de bougie niet aflezen want die hebben we te strak vastgezet dus komt er niet uit. Als de scooter warm gereden is start hij wel gewoon weer goed. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik weer zorgen dat hij goed start?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een zip 2 takt en ik heb laatst de sproeier vergroot omdat de bougie wit van kleur was. Nu als hij koud is start de scooter heel slecht. Eerst met elektrische start vonkt hij aan en na 1 seconden of valt ie uit en dan start hij slecht. Je hoort aan de elektrische start dat hij een beetje stottert. Ik kan helaas de bougie niet aflezen want die hebben we te strak vastgezet dus komt er niet uit. Als de scooter warm gereden is start hij wel gewoon weer goed. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik weer zorgen dat hij goed start?
Kijk eerst eens of je choke niet kapot is.

Als dat het niet is krijg je messchien te veel omdat je je sproeier vergroot hebt.

ik weet niet hoeveel maten je hebt vergroot maar als je maar 1 maat naar boven bent gegaan stel je gasnaald dan 1 of 2 standen naar beneden dat heeft bij mijn vorige carburateur ook geholpen.

als je stationair te hoog staat kan dit ook zeker de oorzaak zijn.

Dan voor de bougie die vast zit ik heb dit ook eens gehad wat ik toen heb gedaan is een grote rit gemaakt dat het motorblokje goed warm stont en toen ging de bougie er uit zoals boter wel oppassen want de bougie staat zeer warm.
 
Back
Top