Zip start niet

Sven033

New Member
Mijn zip 2takt start ineens niet meer. Ik had er laatst een nieuwe cilinder en nieuwe membraam op gezet. Alleen hij start nu niet meer. Ik heb alles al gecheckt en geprobeerd. Wat vooral belangrijk is dat als je remreiniger in het bougie gat stopt start hij ook niet. De vonk is zowel goed als je hem tegen je frame en tegen je blok aandoen en is voldoende. Ook heeft hij nog genoeg compressie. Ik las ergens over dat de massa misschien niet goed was. Ik heb de accu een nacht lang aan een goed werkende accu lader gelegd en alle elektriciteit werkt niet als je contact aandoen en als je probeert te kicken gaat het een beetje aan. Maar hij start nu nogsteeds niet wat is een oplossing?
 
Advertisement - register to remove this

Dus je hebt een vonk, brandstof en compressie. Dan moet hij het doen.

Hoe heb je de compressie gemeten?

Wat heb je na t vervangen van je cilinder nog gedaan m.b.t. afstellen.

Heb je misschien informatie over de setup?
Ik heb de accu een nacht lang aan een goed werkende accu lader gelegd en alle elektriciteit werkt niet
Maar geen boordspanning.
 
Heb je alle zekeringen gecontroleerd? En hoe heb je deze gecontroleerd?

Je zou eventueel met een multimeter kunnen gaan meten ( V4 meting. ) met behulp van een elektrisch schema. Heb je dit weleens gedaan? Anders eventjes in verdiepen.
 
Heb je alle zekeringen gecontroleerd? En hoe heb je deze gecontroleerd?

Je zou eventueel met een multimeter kunnen gaan meten ( V4 meting. ) met behulp van een elektrisch schema. Heb je dit weleens gedaan? Anders eventjes in verdiepen.
Ik heb de zekering naast de accu ff bekeken en was niet doorgebrand of iets. Maar wat heeft al die elektra te maken met dat de scooter niet start? Want hij vonkt gewoon goed
 
In jouw geval heeft de accu niks met het niet starten te maken.
Bij jouw Zip 2T krijgt de cdi zijn ontsteekspanning van de stator en niet van de accu.
Bovendien heb je vonk dus.

Heb je het vliegwiel eraf gehad en ook weer goed teruggeplaatst met het spietje op de krukas en in het sleufje van het vliegwiel?
Als dit wel het geval is komt deze vonk op het goede tijdstip.

Hoe heb je compressie gemeten?

Wordt je bougie na een paar startpogingen nat?

Ik las ergens over dat de massa misschien niet goed was.
Deze kun je het best meten met een multimeter.
Even de zoekfunctie van dit forum gebruiken en je vindt ongetwijfeld hoe je dit het beste doet!
 
ontsteking en vliegwiel zitten helemaal goed, compressie is ook goed maar bougie blijft wel altijd droog en zwart. is het handig om de carb schoon te maken? want complete inlaat is nieuw en doet het sowieso nog, vacuumpomp is ook nieuw.
 
Je hebt ook het membraan vervangen, goed gemonteerd met pakkingen?
is het handig om de carb schoon te maken?
Carburateur schoonmaken en de vlotter/vlotternaald functie controleren is altijd een goed idee vooral als de brandstof niet tot in de cilinder geraakt.
De carburateur heeft waarschijnlijk ook in een rare positie gehangen terwijl je het membraan verving.
 
Ten eerste, knap dat je kan zien aan een vonk tussen je frame en de bougie dat.je vonk goed is maar ook als je ontsteking oid niet goed is kan de vonk nog altijd goed eruit zien maar als.die op het verkeerde moment komt zal je scooter alsnog niet starten.

Droge zwarte bougie zal in elk geval aangeven dat er geen benzine in de verbrandingskamer komt. Opzich niet zo gek als je de inlaat hebt vervangen. Zoek ff op hoe je begint met je carburateur af te stellen in de search rechtsboven. Check ff je vacuum en of er wel benzine in je tank zit. Klinkt logisch maar ik heb zelf vaak genoeg staan vloeken dat mn scooters weer niet startte en gewoon de tank leeg was.

Ow en je massa zal wel niks mis mee zijn zolang het vonkt, contactpunten keer opschuren is nooit een overbodige luxe maar dat zal je peobleem niet verhelpen
 
Ten eerste, knap dat je kan zien aan een vonk tussen je frame en de bougie dat.je vonk goed is maar ook als je ontsteking oid niet goed is kan de vonk nog altijd goed eruit zien maar als.die op het verkeerde moment komt zal je scooter alsnog niet starten.

Droge zwarte bougie zal in elk geval aangeven dat er geen benzine in de verbrandingskamer komt. Opzich niet zo gek als je de inlaat hebt vervangen. Zoek ff op hoe je begint met je carburateur af te stellen in de search rechtsboven. Check ff je vacuum en of er wel benzine in je tank zit. Klinkt logisch maar ik heb zelf vaak genoeg staan vloeken dat mn scooters weer niet startte en gewoon de tank leeg was.

Ow en je massa zal wel niks mis mee zijn zolang het vonkt, contactpunten keer opschuren is nooit een overbodige luxe maar dat zal je peobleem niet verhelpen
ik heb ff gekeken en bij het starten blijft de bougie droog dus hij krijgt geen benzine. heb het spuitstuk en membraam ff gechekt en zijn nog goed. heb trouwens het spruitstuk en membraam net, nog geen 50km mee gereden dus daar kan het niet aan liggen. ook komt er gewoon genoeg benzine in de vlotter. ik heb ff de vlotter helemaal schoongemaaakt en ook het membraam en spuistuk. heb zelf een nieuwe vacuumpomp gekocht en gechekt en werkt ook nog goed en er zit idd benzine in de tank.
hij start nu nog steeds niet wat kan het zijn?
 
Als je de brandstofslang los trekt bij je carb en je hangt dit in een bekertje en je kickt of je start de scooter met de E-start, komt er dan benzine uuit het slangetje?
Zo niet heb je te weinig onderdruk.

Loopt er geen olieachtige substantie uit bij je keerringen aan de vario of vliegwiel zijde.

Voetpakking van je cilinder nog in orde?

Is de vulling van de vlotterkamer van je carb niet TE laag?
 
Keerring ontsteking kant zit nog goed die aan de vario kant moet ik nog ff checken. Toen ik de cilinder ging monteren had ik de voetpakking perongeluk een beetje gescheurd onderin is dit heel erg? Bij het monteren zat hij namelijk nog gewoon goed. En bij het starten komt er benzine door de slang heen.
 
ik heb ff gekeken en bij het starten blijft de bougie droog dus hij krijgt geen benzine. heb het spuitstuk en membraam ff gechekt en zijn nog goed. heb trouwens het spruitstuk en membraam net, nog geen 50km mee gereden dus daar kan het niet aan liggen.
En hoezo kan iets na 50km niet kapot gaan volgens jou? Check ff of je membraamklepjes goed afsluiten. Ff eruit halen en dan met je membraam tegen een fel licht aan kijken, mag niks van licht doorheen komen, of je doet er wat remmenreiniger in en dan mag er ook niks uitkomen.

Er kan natuurlijk ook gewoon vuil in je carb zitten waardoor het niet omhoog komt via de sproeier maar dus wel in je vlotter komt. Hoe staat je mengsel afgesteld?

Voetpakking kun je beter ook maar vervangen want die moet wel.goed afsluiten om een vacuum te creeëren zodat je mengsel naar binnen word gezogen. Dus dat zal wel.de.grote boosdoener zijn
 
Back
Top