Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
New media
New media comments
New resources
New profile posts
Latest activity
Media
New media
New comments
Search media
Resources
Latest reviews
Search resources
Members
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
NSSC
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forums
Scooters
Quick Forum
Zip start niet? Of slecht?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
<blockquote data-quote="Justin123" data-source="post: 3572401" data-attributes="member: 76371"><p>Beste,</p><p></p><p>Heb je recent je kleppen laten stellen? Dit kan namelijk ook voor problemen zorgen. Ook al heeft hij misschien pas een beurt gehad zou ik dit niet 123 geloven als je m tweedehands hebt overgenomen, dit kan vaak worden gebruikt als verkoop praatje. Als je ontsteking kapot zou zijn zou hij niet vonken en zouden je lichten (uitgezonderd van remlicht en knipperlicht) het niet moeten doen. Ook helpt het vervangen van het luchtfilter element. Wat wilt helpen is het aanzuigpunt licht bedekken met je hand zodat hij iets meer benzine krijgt op zuurstof, soort van extra choke. Dit helpt mij met het koudstarten van me eigen zip 4t 2012. Niet volledig bedekken maar eigenlijk net genoeg dat je de aanzuigingen voelt maar dat er nog wel een beetje lucht in de filter kan komen. Het vervangen van de bougie wilt ook helpen. Als hij makkelijker start doormiddel van het licht bedekken van het aanzuigpunt van de filter zal je je carburateur moeten schoonmaken en opnieuw afstellen. Uiteraard met een vers element, bougie en gestelde kleppen. Standaard luchtschroef afstelling is 2.5 slag uit. Ook adviseer ik (mocht je een snorfiets hebben) om de sproeier te vervangen voor een maatje 78. Hierdoor kan hij meer benzine toevoeren.</p><p></p><p>Het niet hebben gesteld van de kleppen en een verzadigd filter element kan een aanduiding zijn van de "poff". Dit is backfire en ligt meestal aan net genoemde punten. </p><p></p><p></p><p>Hoop dat dit helpt. Groetjes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Justin123, post: 3572401, member: 76371"] Beste, Heb je recent je kleppen laten stellen? Dit kan namelijk ook voor problemen zorgen. Ook al heeft hij misschien pas een beurt gehad zou ik dit niet 123 geloven als je m tweedehands hebt overgenomen, dit kan vaak worden gebruikt als verkoop praatje. Als je ontsteking kapot zou zijn zou hij niet vonken en zouden je lichten (uitgezonderd van remlicht en knipperlicht) het niet moeten doen. Ook helpt het vervangen van het luchtfilter element. Wat wilt helpen is het aanzuigpunt licht bedekken met je hand zodat hij iets meer benzine krijgt op zuurstof, soort van extra choke. Dit helpt mij met het koudstarten van me eigen zip 4t 2012. Niet volledig bedekken maar eigenlijk net genoeg dat je de aanzuigingen voelt maar dat er nog wel een beetje lucht in de filter kan komen. Het vervangen van de bougie wilt ook helpen. Als hij makkelijker start doormiddel van het licht bedekken van het aanzuigpunt van de filter zal je je carburateur moeten schoonmaken en opnieuw afstellen. Uiteraard met een vers element, bougie en gestelde kleppen. Standaard luchtschroef afstelling is 2.5 slag uit. Ook adviseer ik (mocht je een snorfiets hebben) om de sproeier te vervangen voor een maatje 78. Hierdoor kan hij meer benzine toevoeren. Het niet hebben gesteld van de kleppen en een verzadigd filter element kan een aanduiding zijn van de "poff". Dit is backfire en ligt meestal aan net genoemde punten. Hoop dat dit helpt. Groetjes [/QUOTE]
Verification
Post reply
Forums
Scooters
Quick Forum
Zip start niet? Of slecht?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…