Zip start niet? Of slecht?

(Edit Vanmorgen starte ie makkelijk en liep perfect! 15 minuten later wilde ik hem starten doet ie niets meer.! Net als gister
Edit )
Hoop dat het niet te duur word! Waarschijnlijk gok ik of de choke of de kleppen!


Nou ben ik maar dan niet met de speedfight maar met mijn nieuwe piago zip 2011. 4 takt. Hij startte maar moeizaam. Vooral als ie koud was. Nou oke had gelezen dat is normaal is. Geen idee of dat klopt. Nou wil ik hem dus starten vandaag en doet je niet veel meer? Kicken start ie niet. Elektrische start hoor je soms die je m bijna aangooid maar nee. Nou wat kan dit zijn? Accu is vol. Krijgt benzine. Vonkt

Vergeten te vermelden. Er komt soms een poff uit de uitlaat. Tijdens het kicken / starten



Hij starte vanmorgen wel maar met moeite

Zo te zien een witte vonk!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Begin maar eens met een nieuwe bougie en bougiedop. Ploffen uit de uitlaat zijn vaak ontstekingsproblemen.

@Justin123 een kapotte ontsteking kan ook gewoon vonken. Dus weet niet waar je je verkeerde wijsheden vandaan tovert maar hier komt de topicstarter niet mee van zn plek...

Trek meteen ff een massakabeltje en dan kijken of je bougie nat word. Want er word wel gezegd testen met hand opde carb maar dan weer je nog niet of je benzine ook in je cilinder komt waar het moet zijn... Dus kijkenbij je bougie of die daar nat word.
 
Begin maar eens met een nieuwe bougie en bougiedop. Ploffen uit de uitlaat zijn vaak ontstekingsproblemen.

@Justin123 een kapotte ontsteking kan ook gewoon vonken. Dus weet niet waar je je verkeerde wijsheden vandaan tovert maar hier komt de topicstarter niet mee van zn plek...

Trek meteen ff een massakabeltje en dan kijken of je bougie nat word. Want er word wel gezegd testen met hand opde carb maar dan weer je nog niet of je benzine ook in je cilinder komt waar het moet zijn... Dus kijkenbij je bougie of die daar nat word.
Nou hij liep perfect voor 2 dagen. En nu zit ik weer met het zelfde probleem. Dan wel dan niet! Dus ben nu wel benieuwd wat hierop lijkt
 
Draai je bougie er eens uit en maak eens een foto als je wil. Rij je op mengsmering of meng je zelf?

Zou kunnen dat je bougie vetslaat dan werkt ie ook niet meer zoals het hoort
 
als je nou gewoon eens bekijkt wat iedereen opnoemt ,in plaats van telkens te zeggen hoe raar je het vind dat hij de ene keer wel start en de andere keer niet. in de winter heeft hij er soms gewoon meer moeite mee om te starten, doe je hand eens 40% over de inlaat en kijk of hij dan wel wilt starten, nee? kijk dan naar de benoemde dingen.
nieuwe bougie .
nieuw luchtfilter.
compressie testen.
kleppen stellen.
carb schoon maken.
lekken de kleppen?
Post automatically merged:

@bartj een 4t rijd meestal niet op mengsmering haha. zal de cilinder wel fijn vinden zo veel smering.
 
als je nou gewoon eens bekijkt wat iedereen opnoemt ,in plaats van telkens te zeggen hoe raar je het vind dat hij de ene keer wel start en de andere keer niet. in de winter heeft hij er soms gewoon meer moeite mee om te starten, doe je hand eens 40% over de inlaat en kijk of hij dan wel wilt starten, nee? kijk dan naar de benoemde dingen.
nieuwe bougie .
nieuw luchtfilter.
compressie testen.
kleppen stellen.
carb schoon maken.
lekken de kleppen?
Post automatically merged:

@bartj een 4t rijd meestal niet op mengsmering haha. zal de cilinder wel fijn vinden zo veel smering.
Carb is schoon kleppen lekken niet nieuwe bougie etc etc erop en nog het zelfde
 
Blijft er maar èèn ding over , compr testen. Zou zo niet zo gauw weten waar je het dan moet zoeken , buiten een nieuwe carb proberen , heb ik ook gehad maar de oude was toen aangevreten door 2 jaar staan met e10 benz , na een imitatie een orginele erop en tot nog toe naar tevredenheid. Hoe heb je gecontroleerd dat je kleppen niet lekken?
 
Back
Top