Zip start niet? Of slecht?

(Edit Vanmorgen starte ie makkelijk en liep perfect! 15 minuten later wilde ik hem starten doet ie niets meer.! Net als gister
Edit )
Hoop dat het niet te duur word! Waarschijnlijk gok ik of de choke of de kleppen!


Nou ben ik maar dan niet met de speedfight maar met mijn nieuwe piago zip 2011. 4 takt. Hij startte maar moeizaam. Vooral als ie koud was. Nou oke had gelezen dat is normaal is. Geen idee of dat klopt. Nou wil ik hem dus starten vandaag en doet je niet veel meer? Kicken start ie niet. Elektrische start hoor je soms die je m bijna aangooid maar nee. Nou wat kan dit zijn? Accu is vol. Krijgt benzine. Vonkt

Vergeten te vermelden. Er komt soms een poff uit de uitlaat. Tijdens het kicken / starten



Hij starte vanmorgen wel maar met moeite

Zo te zien een witte vonk!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

probeer eens met je oude cdi weer eens terug monteren
Zal ik doen als ik die nog heb. Vind dit probleem best raar want vanochtend startte die best snel. Maar daarna niet meer…
Post automatically merged:

probeer eens met je oude cdi weer eens terug monteren
Met oude cdi het zelfde probleem..
Post automatically merged:

Heeft u een idee?
Post automatically merged:

probeer eens met je oude cdi weer eens terug monteren
Heb dus op internet gekeken wat het kan zijn
Staat in of de bougie. Die werkt dus goed.
Of de cdi. Die heb ik al meerdere geprobeerd.
Of andere dingen die met ontsteking te maken hoe kan ik dit het beste testen,
 
Last edited:
Nou ben ik maar dan niet met de speedfight maar met mijn nieuwe piago zip 2011. 4 takt. Hij startte maar moeizaam. Vooral als ie koud was. Nou oke had gelezen dat is normaal is. Geen idee of dat klopt. Nou wil ik hem dus starten vandaag en doet je niet veel meer? Kicken start ie niet. Elektrische start hoor je soms die je m bijna aangooid maar nee. Nou wat kan dit zijn? Accu is vol. Krijgt benzine. Vonkt

Vergeten te vermelden. Er komt soms een poff uit de uitlaat. Tijdens het kicken / starten

Hij starte vanmorgen wel maar met moeite

Beste,

Heb je recent je kleppen laten stellen? Dit kan namelijk ook voor problemen zorgen. Ook al heeft hij misschien pas een beurt gehad zou ik dit niet 123 geloven als je m tweedehands hebt overgenomen, dit kan vaak worden gebruikt als verkoop praatje. Als je ontsteking kapot zou zijn zou hij niet vonken en zouden je lichten (uitgezonderd van remlicht en knipperlicht) het niet moeten doen. Ook helpt het vervangen van het luchtfilter element. Wat wilt helpen is het aanzuigpunt licht bedekken met je hand zodat hij iets meer benzine krijgt op zuurstof, soort van extra choke. Dit helpt mij met het koudstarten van me eigen zip 4t 2012. Niet volledig bedekken maar eigenlijk net genoeg dat je de aanzuigingen voelt maar dat er nog wel een beetje lucht in de filter kan komen. Het vervangen van de bougie wilt ook helpen. Als hij makkelijker start doormiddel van het licht bedekken van het aanzuigpunt van de filter zal je je carburateur moeten schoonmaken en opnieuw afstellen. Uiteraard met een vers element, bougie en gestelde kleppen. Standaard luchtschroef afstelling is 2.5 slag uit. Ook adviseer ik (mocht je een snorfiets hebben) om de sproeier te vervangen voor een maatje 78. Hierdoor kan hij meer benzine toevoeren.

Het niet hebben gesteld van de kleppen en een verzadigd filter element kan een aanduiding zijn van de "poff". Dit is backfire en ligt meestal aan net genoemde punten.


Hoop dat dit helpt. Groetjes
 
Beste,

Heb je recent je kleppen laten stellen? Dit kan namelijk ook voor problemen zorgen. Ook al heeft hij misschien pas een beurt gehad zou ik dit niet 123 geloven als je m tweedehands hebt overgenomen, dit kan vaak worden gebruikt als verkoop praatje. Als je ontsteking kapot zou zijn zou hij niet vonken en zouden je lichten (uitgezonderd van remlicht en knipperlicht) het niet moeten doen. Ook helpt het vervangen van het luchtfilter element. Wat wilt helpen is het aanzuigpunt licht bedekken met je hand zodat hij iets meer benzine krijgt op zuurstof, soort van extra choke. Dit helpt mij met het koudstarten van me eigen zip 4t 2012. Niet volledig bedekken maar eigenlijk net genoeg dat je de aanzuigingen voelt maar dat er nog wel een beetje lucht in de filter kan komen. Het vervangen van de bougie wilt ook helpen. Als hij makkelijker start doormiddel van het licht bedekken van het aanzuigpunt van de filter zal je je carburateur moeten schoonmaken en opnieuw afstellen. Uiteraard met een vers element, bougie en gestelde kleppen. Standaard luchtschroef afstelling is 2.5 slag uit. Ook adviseer ik (mocht je een snorfiets hebben) om de sproeier te vervangen voor een maatje 78. Hierdoor kan hij meer benzine toevoeren.

Het niet hebben gesteld van de kleppen en een verzadigd filter element kan een aanduiding zijn van de "poff". Dit is backfire en ligt meestal aan net genoemde punten.


Hoop dat dit helpt. Groetjes
Hey kleppen zijn nog niet gesteld ook niet door de oude eigenaar.! Ga nu het lucht filter element bestellen
Post automatically merged:

Beste,

Heb je recent je kleppen laten stellen? Dit kan namelijk ook voor problemen zorgen. Ook al heeft hij misschien pas een beurt gehad zou ik dit niet 123 geloven als je m tweedehands hebt overgenomen, dit kan vaak worden gebruikt als verkoop praatje. Als je ontsteking kapot zou zijn zou hij niet vonken en zouden je lichten (uitgezonderd van remlicht en knipperlicht) het niet moeten doen. Ook helpt het vervangen van het luchtfilter element. Wat wilt helpen is het aanzuigpunt licht bedekken met je hand zodat hij iets meer benzine krijgt op zuurstof, soort van extra choke. Dit helpt mij met het koudstarten van me eigen zip 4t 2012. Niet volledig bedekken maar eigenlijk net genoeg dat je de aanzuigingen voelt maar dat er nog wel een beetje lucht in de filter kan komen. Het vervangen van de bougie wilt ook helpen. Als hij makkelijker start doormiddel van het licht bedekken van het aanzuigpunt van de filter zal je je carburateur moeten schoonmaken en opnieuw afstellen. Uiteraard met een vers element, bougie en gestelde kleppen. Standaard luchtschroef afstelling is 2.5 slag uit. Ook adviseer ik (mocht je een snorfiets hebben) om de sproeier te vervangen voor een maatje 78. Hierdoor kan hij meer benzine toevoeren.

Het niet hebben gesteld van de kleppen en een verzadigd filter element kan een aanduiding zijn van de "poff". Dit is backfire en ligt meestal aan net genoemde punten.


Hoop dat dit helpt. Groetjes
Er komt trowuens gok ik geen benzine in de motor. Want hij rookt niet
 
Nou ben ik maar dan niet met de speedfight maar met mijn nieuwe piago zip 2011. 4 takt. Hij begon maar moeizaam. Vooral als ie koud was. Nou oke had gelezen dat is normaal is. Geen idee of dat klopt. Nou wil ik hem dus starten vandaag en doet je niet veel meer? Kicken start ie niet. Elektrische start hoor je soms die je m bijna aangooid maar nee. Nou wat kan dit zijn? Accu is vol. Krijgt benzine. vonkt

Vergeten te vermelden. Er komt soms een poff uit de uitlaat. Tijdens het kicken / starten

Hij starte vanmorgen wel maar met moeite
Probeer eerst je kickstart te maken dat helpt sowieso voor problemen in de toekomst.
 
Er stond kickstart die niet maar oke.
Dan weet in het niet zo ver ben ik niet met scooters
Toch bedankt! Hij krijgt gewoon benzine lucht etc. Vonk etc
Post automatically merged:

Heb je de compressie echt gemeten , of gok je dat , en hoeveel bar heeft hij . Voel je hem zuigen aan de luchtfilter kant van de carburateur
zie net dat ik een witte vonk heb! Kan dit de oorzaak zijn?
 
Last edited:
Hey kleppen zijn nog niet gesteld ook niet door de oude eigenaar.! Ga nu het lucht filter element bestellen
Post automatically merged:


Er komt trowuens gok ik geen benzine in de motor. Want hij rookt niet
Hij zou ook niet moeten roken, dat zou aanduiden dat je zuiger kapot is omdat hij dan olie mee neemt in de verbrandingskamer. Ik zou in ieder geval je kleppen (laten) stellen en het element en de bougie vervangen. Een manier om te testen of hij benzine krijgt is door je luchtfilter los te koppelen van je carburateur en de scooter proberen te starten met je hand bij het aanzuigpunt (waar de luchtfilter aan verbonden zat). Zodra je voelt dat je hand vochtig wordt door de benzine, komt er benzine in je motor terecht. Maar waarschijnlijk door de kleppen te veel of te weinig en gaat er waarschijnlijk ook te veel of weinig uit. Een witte vonk kan zijn door een slechte verbinding tussen je bougiedraad en dop. Je kan de dop eraf draaien en een klein stukje afknippen om het koper weer naar boven te krijgen als het ware. De beste manier van de vonk testen is eigenlijk door het bougiedraad zonder dop op ongeveer 0.1 cm van het frame of kleppen deksel te houden. Als uit het draad blauwe vonken komen maar via de dop en bougie een witte vonk zou ik ook een nieuwe bougiedop aanschaffen.
 
Hij zou ook niet moeten roken, dat zou aanduiden dat je zuiger kapot is omdat hij dan olie mee neemt in de verbrandingskamer. Ik zou in ieder geval je kleppen (laten) stellen en het element en de bougie vervangen. Een manier om te testen of hij benzine krijgt is door je luchtfilter los te koppelen van je carburateur en de scooter proberen te starten met je hand bij het aanzuigpunt (waar de luchtfilter aan verbonden zat). Zodra je voelt dat je hand vochtig wordt door de benzine, komt er benzine in je motor terecht. Maar waarschijnlijk door de kleppen te veel of te weinig en gaat er waarschijnlijk ook te veel of weinig uit. Een witte vonk kan zijn door een slechte verbinding tussen je bougiedraad en dop. Je kan de dop eraf draaien en een klein stukje afknippen om het koper weer naar boven te krijgen als het ware. De beste manier van de vonk testen is eigenlijk door het bougiedraad zonder dop op ongeveer 0.1 cm van het frame of kleppen deksel te houden. Als uit het draad blauwe vonken komen maar via de dop en bougie een witte vonk zou ik ook een nieuwe bougiedop aanschaffen.
Isgoed dankjewel! Ga ik morgen allemaal proberen en informeer jullie dan weer! Fijne avond!
 
Hij zou ook niet moeten roken, dat zou aanduiden dat je zuiger kapot is omdat hij dan olie mee neemt in de verbrandingskamer. Ik zou in ieder geval je kleppen (laten) stellen en het element en de bougie vervangen. Een manier om te testen of hij benzine krijgt is door je luchtfilter los te koppelen van je carburateur en de scooter proberen te starten met je hand bij het aanzuigpunt (waar de luchtfilter aan verbonden zat). Zodra je voelt dat je hand vochtig wordt door de benzine, komt er benzine in je motor terecht. Maar waarschijnlijk door de kleppen te veel of te weinig en gaat er waarschijnlijk ook te veel of weinig uit. Een witte vonk kan zijn door een slechte verbinding tussen je bougiedraad en dop. Je kan de dop eraf draaien en een klein stukje afknippen om het koper weer naar boven te krijgen als het ware. De beste manier van de vonk testen is eigenlijk door het bougiedraad zonder dop op ongeveer 0.1 cm van het frame of kleppen deksel te houden. Als uit het draad blauwe vonken komen maar via de dop en bougie een witte vonk zou ik ook een nieuwe bougiedop aanschaffen.
Nou net startte hij weer. Liep ie goed… alleen nu wil ik hem weer starten doet ie precies t zelfde als gister. Een keer starten en dan niet meer! Raar!
 
Kan ( niet zeker) dat hij toch langs de veren / klep seals lekt , en als hij gelopen heeft de bougie vet slaat. Ik zou niet eerst van alles laten doen , maar beginnen met de compressie te meten . Moet boven/of 9 bar zijn
 
Begin maar eens met een nieuwe bougie en bougiedop. Ploffen uit de uitlaat zijn vaak ontstekingsproblemen.

@Justin123 een kapotte ontsteking kan ook gewoon vonken. Dus weet niet waar je je verkeerde wijsheden vandaan tovert maar hier komt de topicstarter niet mee van zn plek...

Trek meteen ff een massakabeltje en dan kijken of je bougie nat word. Want er word wel gezegd testen met hand opde carb maar dan weer je nog niet of je benzine ook in je cilinder komt waar het moet zijn... Dus kijkenbij je bougie of die daar nat word.
 
Back
Top