Zip start niet na vervangen zuiger

Ja er komt benzine in me carb en me vlotter bak is helemaal vol, ik heb me sproeier schoongemaakt eergisteren en ook me complete carburateur.

Het is echt raar ik heb zelf verstand van scooter en me pa is automonteur maar we hebben nu wel alles geprobeerd
 
Last edited by a moderator:
Hmm,... tja vreemd verhaal...Ik weet het zo ook even niet meer, als me wat te binnen schiet zal ik het posten!

Heb je vacuum slangetje? Zo ja, zit die goed aangesloten?...Bougie vonkt?
 
De bougie vonk goed, over vacuüm weet ik niet zo veel maar alles zit goed aangesloten op de benzine tank en carburateur?
 
Last edited by a moderator:
Als je carb benzine krijgt en je vlotterbakje stroomt vol moet het probleem na de carb komen....

- Spruitstuk is goed aangesloten? Strak genoeg? Of lekt hij ergens(lucht)

- Membraan is in orde?...

Het kan zijn dat het probleem daar ligt aangezien je scooter niet aanslaat...
 
Me membraan heb ik al nagekeken en me spruitstuk is nog netjes en in orde.

Raar he alles is in orde maar hij start niet of er is iets kleins wat ik over het oog zie.
 
Last edited by a moderator:
Weet echt niet meer waar ik na moet kijken maar me pa zeg dat er geen benzine in de cilinder komt en dat komt toch door vacuüm? maar wat kan er dan kapot zij
 
Last edited by a moderator:
@melf, kan je misschien uitleggen waarom je geen WD40 oid in de carb mag spuiten? Ik heb namelijk wel vaker gehad dat na het monteren van een andere cilinder (of dezelfde) dat de scooter gewoon met geen mogelijk meer aan wil. Ik spuit wat ketting-spray in de carb en het is 1x kicken lopen. Zodra hij 1x gelopen heeft start hij vervolgens altijd probleemloos.

omdat het gewoon zo moet lopen , en dus los je er niks mee op , je omzeilt het , en als er toch een probleem blijkt te zijn heb je het nog niet opgelost..

dat soort beunpraktijken hoor je niet uit te voeren gewoon..
 
geen scheuren in het spruitstuk?

80 keer kicken is slecht , als ie binnen 10 keer trappen (zonder gas) niet start , en na 2 of 3 keer volgas daarna ook niet moet je nooit verder trappen..

zitten de keerringen er nog wel goed in?

vonkt ie wel IN de cilinder?
 
omdat het gewoon zo moet lopen , en dus los je er niks mee op , je omzeilt het , en als er toch een probleem blijkt te zijn heb je het nog niet opgelost..

dat soort beunpraktijken hoor je niet uit te voeren gewoon..
Natuurlijk, daar ben ik het ook volledig mee eens.
Echter is het me soms gewoon voorgekomen dat bijvoorbeeld bij het her-monteren van eenzelfde setup (zuiger veren gecheckt oid) dat het zooitje gewoon NIET wou starten. Mogelijk door koelwater of iets dergelijks dat in het blok beland is. Maar met een licht ontvlambaar zooitje heb ik dit opgelost.

Als je het echt goed wil doen zou je natuurlijk het blok uit elkaar moeten halen,
maar dit kost je gelijk nieuwe lagers en keerringen (in principe), en wat mij betreft ook een nieuwe krukas.

Dit is echter een stuk duurder dan mijn oplossing, ik gebruik het dan ook alleen als nood oplossing.

Zo lang het geen kwaad kan lijkt het mij gewoon de moeite waard om te proberen, zeker om te weten dat het zooitje gewoon goed (kan) lopen.
 
mja , ik heb dat nooit , en als het niet wil starten is er echt iets aan de hand..

en dat moet je GOED oplossen..

koelwater hoort ook niet in het blok..

je moet een bloik in 1 keer goed in elkaar zetten gewoon..

zoals jij het omschrijft is het gewoon prutsen ....
 
@melf, nee tuurlijk hoort koelwater niet in het blok, maar tijdens het demonteren van een cilinder wil er wel eens wat in terecht komen.
 
Ik zou inderdaad zoals henk al zegt even op elektrisch gebied de boel gaan nakijken, kapotte bobine, bougiedop (en ja die kan kapot gaan :p een vriend van mij had zijn hele scooter uit elkaar liggen voordat ie daar achter kwam)? De bougie kan wel vonken maar dat wil niet zeggen dat het goed is, vergelijk het anders eens bij de scooter van je vriend.

Misschien iets noobs:?
Kan het niet iets met de massa(draad) zijn. (Topicstarter dit weet ik niet zeker):rolleyes: Ik hoor graag van andere of dat het kan zijn of niet.
 
Ja ik zal vandaag alles eleck na kijken en de massa draad zit gewoon goed, en netjes geen vuil ofso.

Maarjah als het dan nog niet lukt dan weet ik het ook niet meer, ik ga dan in de vakantie me blok openmaken.


Groetjes
 
Back
Top