Zip start niet na vervangen zuiger

krispa-armeen

Well-Known Member
Beste,

Ik heb pas een zip 2000 2 takt gekocht
de vorige eigenaar reed er op zonder olie waardoor de zuiger is kapot gegaan
en tegelijkertijd was ze zekering ook kapot?

De zuiger is vervangen door een nieuwe en de zekering ook,
Elektrisch doet hij het nu
maar starten dat lukt me niet:confused:.


Ik heb van alles gedaan De carburateur verschoond,
luchtfilter nagekeken, nieuwe olie,
benzine in membraan gedaan, zuiger veer nagekeken cilinder nagekeken, membraan na gekeken.


De scooter heeft compressie


In iedergeval de scooter start niet zou iemand me kunnen
helpen en me kunnen zeggen waar ik na moet kijken,
of wat ik moet vervangen? als het nodig is.
AUB HULP GEZOCHT

Groetjes :)
 
Advertisement - register to remove this

als een cilinder vastloopt laat dat sporen achter ,en dat is al niet goed , maar ook is de cilinder een bepaalde hoeveelheid ingesleten , en vaak niet recht.

zomaar een nieuwe zuiger erin stoppen hoort zowieso al niet.

hoe heeft de dealer dit bekeken dan? met welke meetapperatuur?
 
Nee, gewoon vastgehouden en erin gekeken beetje gevoeld mee er niet erzitten ook geen diepen krassen ofsoo in alleen een paar strepen geen krassen

als een cilinder vastloopt laat dat sporen achter ,en dat is al niet goed , maar ook is de cilinder een bepaalde hoeveelheid ingesleten , en vaak niet recht.

hoe heeft de dealer dit bekeken dan? met welke meetapperatuur?
 
Nee, gewoon vastgehouden en erin gekeken beetje gevoeld mee er niet erzitten ook geen diepen krassen ofsoo in alleen een paar strepen geen krassen

dan weet je dus in feite HELEMAAL NIKS...

zonder een cilinder te meten kun je er net zo goed niet in kijken..

bah , wat zijn sommige dealers een stel lompe boeren zeg :|
 
Ps: als je cil kapot is dan heb je tog geen compressie ?, maar ik heb wel compressie of zit ik vekeerd

dat verschil voel je soms niet eens..

daar kun je o.a. achter komen door een compressiemeter te gebruiken..

maar beter is om de cilinder te meten met een micrometer , alleen zo kun je de daadwerkelijke staat van de cilinder zien.

als de cilinder behalve een paar krasjes ook ovaal is en je zet er een nieuwe zuiger in kun je je voorstellen dat een ronde zuiger in een ovale vorm altijd zal lekken , en dus niet perse geen compressie hebben maar compressieverlies ,en dat voel je nagenoeg niet.

en daardoor is de onderdruk van het blok net te laag om het mengsel zelf aan te zuiger , het kan zijn dat als je m een beetje helpt (benzine in de kop oid) dat ie dan wel loopt.

heb je overigens wel olie in de cilinderwand gesmeerd? of droog in elkaar gezet?
 
Ja ik heb hem ingesmeerd met olie en ik heb al een keer geprobeerd benzine in de bougie gat te doen maar hij starte nog niet

dat verschil voel je soms niet eens..

daar kun je o.a. achter komen door een compressiemeter te gebruiken..

maar beter is om de cilinder te meten met een micrometer , alleen zo kun je de daadwerkelijke staat van de cilinder zien.

als de cilinder behalve een paar krasjes ook ovaal is en je zet er een nieuwe zuiger in kun je je voorstellen dat een ronde zuiger in een ovale vorm altijd zal lekken , en dus niet perse geen compressie hebben maar compressieverlies ,en dat voel je nagenoeg niet.

en daardoor is de onderdruk van het blok net te laag om het mengsel zelf aan te zuiger , het kan zijn dat als je m een beetje helpt (benzine in de kop oid) dat ie dan wel loopt.

heb je overigens wel olie in de cilinderwand gesmeerd? of droog in elkaar gezet?
 
Spuit even wat licht ontvlambaars in de lucht inlaat van de carburateur.
Deo, rem reiniger, ketting spray, silicone spray, wd40 etc.
Dan moet hij minimaal een keer pruttelen wanneer je kickt.

Bougie vervangen kan ook nooit kwaad.
 
Beste,

ik ga nu direct wd40 er in spuiten, ik zal u zo laten weten of het werkt

Spuit even wat licht ontvlambaars in de lucht inlaat van de carburateur.
Deo, rem reiniger, ketting spray, silicone spray, wd40 etc.
Dan moet hij minimaal een keer pruttelen wanneer je kickt.

Bougie vervangen kan ook nooit kwaad.
 
Beste, ik heb wd40 er in gespoten er gebeurde helemaal niet anders.
hij starte niet, elecktrisch niet en na 20 keer kicken ook niet.

Bedankt u voor u hulp

Spuit even wat licht ontvlambaars in de lucht inlaat van de carburateur.
Deo, rem reiniger, ketting spray, silicone spray, wd40 etc.
Dan moet hij minimaal een keer pruttelen wanneer je kickt.

Bougie vervangen kan ook nooit kwaad.
 
Ja dat is me ook verteld heb het ook geprobeerd liet me broertje kicken maar ook niet gelukt.

En me bougie vonkt ook gewoon goed en mooie kleurtje

Bedankt voor u reactie

Spuiten terwijl je kicked he, het is zo weer verdwenen dat dampachtige spul.

Je bougie vonkt wel een mooi kleurtje?
 
Je hoeft niet te quoten als je reageerd op de reactie boven je :)

Gebeurt er helemaal niets, geen enkel gepruttel of een paar verbrandingen? Wordt je bougie nat, vochtig, of blijft hij droog als je een paar keer gekicked hebt?
 
ja hij word wel een beetje nat, ik weet echt niet waar het aan licht pakking is nieuw zuiger nieuw, heb een carburateur geprobeerd.

niks lukt jammer genoeg
 
Back
Top