Zip start niet na demontage

Agenten kunnen alleen bekeuren/wokken op snelheid toch?
Ze kunnen toch moeilijk ter plekke de scooter uit elkaar schroeven?

Mag om diverse redenen een wok krijgen, heel simpel gezegd als er al iets niet in orde is aan de brommer kan het reden zijn voor een wok. Ze hebben vrij ruime bevoegdheden dus.
 
Is het dan niet mogelijk om extra demperwol in je uitlaat te doen? Of zou dat niet werken / prestaties negatief beïnvloeden

Ik heb namelijk ook nog eens een jamarcol uitlaat :rolleyes::rolleyes:
 
Kan, of het echt verschil gaat maken is een 2e. Het is en blijft gewoon een risico en de overheid probeert juist het opvoeren stevig aan te pakken. Het staat hoog in de overlast lijstjes van burgers dus ook voor de politie is het een hoge prio.
 
Alleen al door de jamacol heb je al een hoop motor geluid / herrie.. Meer demperwol erbij proppen gaat je niet helpen..

Die uitlaat is zo gemaakt dat de flow van de uitlaat gassen een hele vrije doorgang hebben.. ( Het is gewoon het ontwerp, daar gaan dempings wol je niks mee helpen.. En al zou je met de 50cc en de jamacol gaan rijden, dan hoor je het motor geluid nog, alleen iets minder zwaar..

Alleen de standaard uitlaat zal naar mijn mening het beste dempen.. Alleen door de grote oversized boring ga je het nog een beetje horen.. (dat valt eigenlijk gewoon niet te dempen..
 
Ondertussen heb ik de 80cc binnengekregen & geplaatst.

Geen olie meer op de zuiger, wel een scooter die niet start...

Filmpje:

Op het moment dat ik gasgeef vanaf 0:06, zie je het vliegwiel vertragen, al bij een millimeter draaien aan het gashendel.
Bougie was nat van de benzine, accu was inmiddels al een beetje verzwakt na de zoveelste startpoging..


Edit:
Kicken geeft trouwens ook geen resultaat..
 
Last edited:
Lijkt alsof de explosie op de ODP plaats vind en de zuiger geen kracht meer heb om naar de BDP te gaan.
De ontsteking zou op tijd moeten zijn.. want als ik de spoel 180 graden draai start hij nog steeds niet.

Kan het een lekke keerring/defecte spoel/te zwakke startmotor zijn?
Kicken gaat niet heel makkelijk zonder banden, kan maar een halve slag kicken tenzij ik een blok hout onder mn cater leg die vervolgens wegschuift..

Het afstellen moet eigenlijk wel goed zijn, enig twijfelgeval heb ik over de timing van in/uitlaat; als ik de vliegwielkap voor t vliegwiel doe dan zie ik het nokje door de 2 streepjes maar als ik net 1mm anders er voor sta met mn hoofd staat het nokje heel ergens anders... Heb geprobeerd het te fotograferen door mn telefoon plat tegen de kap te houden maar dan focust hij op geen enkele manier op het nokje -_-


Ik had een draadje van mijn spoel doormidden gesloopt en heb ze weer aan elkaar gemaakt, kan dit nu voor teveel weerstand zorgen?
 
Last edited:
Ik heb nu ineens het probleem dat hij alleen loopt op de choke en als ik gas bijgeef valt hij uit. Ik heb de vlotterkamer schoongemaakt en het vlotterkanaaltje doorgespoten met lucht. Sproeier en mengbuis schoongemaakt. Heeft iemand suggesties waar naar ik kan kijken?
 
Als ik geen zin heb om in de regen mijn scooter te testen kan ik dan gewoon de vsnaar eruit trekken? Of zal dat te weinig weerstand (/schade) geven?

Heb er geen middenbok onder i.v.m. in bochtjes hangen
 
Back
Top