This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zip start nie na de 3e x

Sanderrr!

Well-Known Member
Hoi,
ik heb vandaag me scooter voor het 1st weer gestart, nadat ik ong. alles nieuw had gemonteerd
Op Puch Zip Ac
Mhr Team 70
Doppler krukas + c4
21mm
Jolly Moto enz

Na 3x kicken ging ie aan, ff 5 min laten warm lopen, alles klonk goed, geen geratel of aanloop, niks. Uitgezet en na paar minuutjes weer aangezet warm laten lopen, klein beetje met gas gespeeld(kwart gas) en weer uitgezet. Voor de 3e x gestart, starte in een keer, weer uitgezet, alles opgeruimd en na een uur wou ik hem weer efe starten.
Maar dat ging dus niet, na 10+ kicken nog niks. Zou het kunnen komen nadat ik na de 2e x gestart te hebben wat extra olie in had gegooid, dat het megsel niet meer ontbrand? Hij vonkt wel gewoon nog. Ook zit er nog geen choke op, zat niet bij de carb.
Er zit een 72 sproeier in, lijkt me wat klein, maar choke en sproeiers koop ik morgen.
Verder heb ik er 1 dikke voetpakking tussen gezet van 1mm
Moet dus ook wat kleiner, ook gelijk morgen ff kopen. Maarja, weten jullie nog iets wat ik anders moet doen, ik had dus 3/4 liter euro 95 getankt, die gast van tankstation had ik om wat olie gevraagd, omdat ik zelf geen olie meer had. + later had ik nog wat olie er zelf bijgedaan van een maat van me. bp 2 takt olie
2 olies door elkaar dus. Morgen ff het zooitje eruit halen en nieuwe benzine + tts zetten. Maar als dat het niet is, wat kan het dan zijn?
 
Je hebt dus een MHR70, en gooit daar Euro 95, tankstation-olie & BP-olie in? Jezus...

Ten eerste is het vrij normaal om Euro 98 te tanken met dit soort cilinders, en daarnaast kan je beter fatsoenlijke olie gebruiken, minimaal TTS, liever Putoline RS959, Motul 800 of Castrol A747...

Lijkt het je niet belangrijk om naar dit soort dingen te informeren voordat je die dure zooi start?
 
ja maar hij start niet meer nu en dat komt ( nog ) niet doordat hij het alleen maar stationair heeft laten lopen met slecht olie.. misschien is het carter volgelopen met brandstof. gebeurd wel vaker bij piaggio 0? stond je benzine kraan dicht nadat je hem voor de 3e keer uit hebt gezet?
 


Het verschil tussen 95 en 98 zal toch wel niet zo groot zijn, vooral 3/4 liter niet echt. Dat wist ik dus niet, zal het voortaan wel tanken Ik had een vriend gevraagd of hij Castrol TTS wou halen, komt ie terug met een fles bp olie 2 takt, ze hadden het niet.
Nougoed, ik dacht zal wel niet zoveel kwaad kunnen, dus giet een scheutje in.

Maar dat verklaart dus waarom hij niet start, dat de euro 95 en 2 olies niet goed samengaan en er dus niks meegebeurd? Morgen zal ik dan de tank leeghalen zoals ik al zei en de carb. ff schoonmaken. Gelijk grotere sproeier en handchoke erop. En Tab endjes moet ik ook nog inkorten dus cilinder check in dan ook gelijk.
Ik hoop maar dat het de olie is, dat niet me blok lekt ofzo :'(
 


Had ik open laten staan ja |( Dus m'n blok kan volgelopen zijn?
Bougie is btw vrij kleurloos/beetje nat maar na 10x kicken
 
Last edited:
het ligt echt niet aan de benzine dattie niet start hoor.

ik heb het al meerdere keren gehad / gezien dat bij piaggio met benzine kraan bijv de vlotter blijft haken en dan je carters en soms je complete uitlaat vol met benzine stroomt als je dan gaat kicken trap je je keerringen eruit.. dus draai je bougie eruit en kickstart 100 keer ofzo (met de benzine kraan dicht he) en laat het ding zonder bougie ff 2 uur staan en probeer het dan nog eens.
 
wat een bullshit allemaal :|
ik heb ook piaggio en als ik 4 weken op vakantie ga staat me kraan gewoon open 1x kicken en starten.

hij vonkt goed?
als je je kabel van de kraan haalt stroomt er dan benzine uit?
oliepompje aangesloten? zowel op cabragteur als IN het blok (dat heeft piaggio)
de olie pomp zit 8er je carter (tenminste bij thyphoon)

en anders droog kicken 20x en dan met contact.
Stel eerst je staganair schroef helemaaal vol af
en je luchtschroef op 1.5 controleer of je luchtfilter goed vast zot en dan moet dioe het doen :S