Het niet soepel draaien is normaal gesproken alleen in rechte stand. In deze stand hebben de lagers het zwaarst te verduren en worden op gegeven moment ovaal.
In welke stand van het stuur heb je dit?
Zal morgen als ik thuis ben een foto erin zetten. En nee ik heb niet het gevoel dat ie naar een kant leunt als je dat bedoeldMerk je dat sturen naar links naast zwaar ook moeizaam gaat, alsof je het stuur met meer kracht moet tegenhouden dan wanneer je naar rechts stuurt?
Je zou een paar goede foto’s kunnen plaatsen. Van het voor en zij aanzichten. Soms kan je het hieraan al zien, maar blijft lastig om te zien.
Ik ga morgen inderdaad fotos maken, er zit in elk geval geen rare las op of een buis in de vork dus dat hij echt is ga ik wel vanuit maar blijft lastig.Heb je je lagers wel goed zitten? Want het bovenste lager als deze goed zit gemonteerd lijkt het of die op zn kop zit.
Maak eens fototje van je vork als je wil. Dan zijn er paar punten waar je snel kan zien of het een rechte vork is. Of dat ie is omgelast en of je een echte sp2000 vork hebt. Vooral dat laatste is een dingetje want ik zie zoveel "echte" sp2000 vorken voorbij komen die toch echt uit een Hexagon of Skipper komen
Dank voor je reactieHelaas pindakaas, zo krom als maar zijn kan....
Op de vork zelf zie je al dat die niet volledig recht is zoals het hoort. En bij de schokbreker ook zie je dat het helemaal uit zn fatsoen is. Alsof er iemand tegen een muur oid is aangeklapt. Wat opzich ook meteen het zware sturen verklaard. Zal dan ook wel niet met 20km per uur zijn gegaan
Wil er trouwens nog even op terug komen voordat ik iemand zijn vooruit in moet gooien (knipoog).Helaas pindakaas, zo krom als maar zijn kan....
Op de vork zelf zie je al dat die niet volledig recht is zoals het hoort. En bij de schokbreker ook zie je dat het helemaal uit zn fatsoen is. Alsof er iemand tegen een muur oid is aangeklapt. Wat opzich ook meteen het zware sturen verklaard. Zal dan ook wel niet met 20km per uur zijn gegaan
Dank voor je reactie
Post automatically merged:
Wil er trouwens nog even op terug komen voordat ik iemand zijn vooruit in moet gooien (knipoog).
1. Hoe kan het zijn dat de zij kap goed aansluit met het spatbord.
2. Kan dit wel verklaren waarom hij wat stroever stuurd? Je zou toch zeggen dat hij dan bij het lager misschien krom is of denk je dat hij daar automatisch ook krom is (wat natuurlijk makkelijk kan)
Antwoord op vraag 1, Dat de zijkap goed aansluit is niet zo lastig als de vork daaronder pas erger krom word.Dank voor je reactie
Post automatically merged:
Wil er trouwens nog even op terug komen voordat ik iemand zijn vooruit in moet gooien (knipoog).
1. Hoe kan het zijn dat de zij kap goed aansluit met het spatbord.
2. Kan dit wel verklaren waarom hij wat stroever stuurd? Je zou toch zeggen dat hij dan bij het lager misschien krom is of denk je dat hij daar automatisch ook krom is (wat natuurlijk makkelijk kan)
Post automatically merged:
Antwoord op vraag 1, Dat de zijkap goed aansluit is niet zo lastig als de vork daaronder pas erger krom word.
Vraag 2 , om een lager wat stroever te laten draaien dan je eigenlijk zou willen is er maar een hele lichte buiging nodig eigenlijk.
En die knipoog mag je wat mij betreft achterwege laten want is levensgevaarlijk als iemand die verkoopt alszijnde een goede rechte vork. Via marktplaats gebeurt dit dagelijks en is mij ook weleens overkomen. Na een "hartig" woordje te hebben gesproken netjes mn geld en alsnog een rechte vork mee terug naar huis genomen.
Als die vork breekt en je rijd bijv iets harder dan toegestaan, zeg 80km per uur dan kan het vrij pijnlijk aflopen hoin bedankt coor je tijd in
Gelijk in inderdaad, bedankt voor je tijdAntwoord op vraag 1, Dat de zijkap goed aansluit is niet zo lastig als de vork daaronder pas erger krom word.
Vraag 2 , om een lager wat stroever te laten draaien dan je eigenlijk zou willen is er maar een hele lichte buiging nodig eigenlijk.
En die knipoog mag je wat mij betreft achterwege laten want is levensgevaarlijk als iemand die verkoopt alszijnde een goede rechte vork. Via marktplaats gebeurt dit dagelijks en is mij ook weleens overkomen. Na een "hartig" woordje te hebben gesproken netjes mn geld en alsnog een rechte vork mee terug naar huis genomen.
Als die vork breekt en je rijd bijv iets harder dan toegestaan, zeg 80km per uur dan kan het vrij pijnlijk aflopen hoor