Zip sp yasuni r afstellen lukt niet

TIIMOO

Well-Known Member
Ik heb pas onder mijn zip sp 2010 een yasuni r gegooid.
De begrenzers zijn uit de uitlaat en ook alle begrenzers uit me scooter

Mijn setup is nu:
Power1 race vario (4.5 gram rollen)
standaard koppeling
rode trekveertjes
gele drukveer
sproeier 70

Nu heb ik dat hij heel erg stottert tot de 40 ongeveer, dan loopt hij daarna wel in 1 keer tot de 80/85. Ook trekt hij erg langzaam.
Als je na een tijdje gas terugneemt tot onder de 50 dan duurt het soms el 5 minuten tot hij weer over de 50 heenkomt. Het komt soms zelfs voor dat hij niet harder gaat dan 40.

Ook zag ik dat er een gat in me kapje voor de luchtfilter zit, heeft dat er misschien mee te maken.

Wat raden jullie mij aan, want ik heb gehoord dat de 90 wel te halen moet zijn

Bedankt,
Timo

Advertisement - register to remove this

Sproeier 85 met alleen een Yasuni R? :+

Kijk even naar je bougie kleur, 70 zit meestal wel goed, misschien 72/74. (74 bij mij is net iets te groot)
Drukveer zou je een witte kunnen doen, maar met geel moet hij ook gewoon goed kunnen lopen.

Rode trekveertjes vind ik wel aan de sterke kant, probeer is gele of groene.

En 4.5 gram zal wel ongeveer goed zijn, misschien 4.0 of een 5.0 nog proberen.

En je kan nog even verschillende standen van je gasnaald proberen, maar eerst de goede sproeier erin doen!

Ook zul je de 90 echte niet gaan halen met een simpel standaard Zipje met een R'etje.
Ga maar van teller 85/90 uit, echte km's 80. (ik ging 82 echte)

Er zit een gat in, dat er niet in hoort.

Spreekt dus voor zich dat dit gerepareerd dient te worden.
Anders gaat hij hier natuurlijk lucht aanzuigen.

Want er horen geen gaten in je luchtfilter te zitten.. :)

dank jullie wel,
maar wat is er dan met dat stotteren want ik heb ook sproeier 74/72 geprobeerd en dan verzuipt die gelijk. Bij sproeier 66 heb ik dat stotteren niet maar dan ga ik met driekwart gas harder als met vol gas?

trekt in het begin wel lekker op? hoeveel gram rollen heb je nu in je vario zitten? als je dat los kan zetten kijk dat even na..

hij trekt helemaal niet lekker op, vanaf de 40 ongeveer dan trekt pas goed hard door. ik heb nu 4.5 gram rollen erin.

Ik heb nu trouwens even tape op me luchtfilter gedaan omdat de dealer hem niet op voorraad had, ik blijf het probleem houden.

hij trekt helemaal niet lekker op, vanaf de 40 ongeveer dan trekt pas goed hard door. ik heb nu 4.5 gram rollen erin.

Ik heb nu trouwens even tape op me luchtfilter gedaan omdat de dealer hem niet op voorraad had, ik blijf het probleem houden.

Natuurlijk loopt hij nu niet meteen lekker. Maar nu klopt je luchttoevoer wel weer redelijk en kun je dus met een betrouwbare basis gaan afstellen.

probeer anders eens een mixje van 4,0 en 4,5 gram (gemixt is dat dus 4,25).

Het advies van de zwarte trekveren zou ik maar meteen weer vergeten. Probeer anders malossi geel is zoals Tinus zei, ik denk dat je dan wel aardig in de buurt zit.

Back