Zip sp vertanding probleem

Zipsph2omalossi

New Member
Beste,
Ik heb een zip sp2000 waarvan de vertanding een tijd geleden kapot is gelopen omdat de pakking ging lekken. Nu heb ik ondertussen 2x een nieuwe vertanding erin gezet en ze blijven maar kapot gaan. Iemand die weet waardoor dit komt? Pakking sluit goed af, zit genoeg olie in
 
Advertisement - register to remove this

Welke vertandings olie doe je erin? Kloppen alle shimringentjes op de plaatsen die erin horen te zitten?

Wat is precies de schade van die 2 setjes die kapot is gelopen.. Misschien kan je daar iets uit leiden als het dezelfde schade betreft.
 
1612442215189.png

Met name nr 8 is belangrijk.

Voel ook even aan de assen of deze enige vorm van speling hebben, voornamelijk de primaire vertanding even controleren.
 

B19C5DC2-F86E-477A-8B5D-6D49EB6BE18D.jpegBedoel je deze ringen? Deze heb ik er namelijk niet terug in gezet
Post automatically merged:

Deze olie gebruik ik81E219CC-9E67-4148-BB39-305C7404C960.jpeg
Post automatically merged:

Welke vertandings olie doe je erin? Kloppen alle shimringentjes op de plaatsen die erin horen te zitten?

Wat is precies de schade van die 2 setjes die kapot is gelopen.. Misschien kan je daar iets uit leiden als het dezelfde schade betreft.
Jep, het betreft eigenlijk precies dezelfde schade
Post automatically merged:

View attachment 59453

Met name nr 8 is belangrijk.

Voel ook even aan de assen of deze enige vorm van speling hebben, voornamelijk de primaire vertanding even controleren.
Waar zou ik een setje kunnen vinden van deze ringen?
 
Last edited:
Die bovenste ringen zijn shim ringen.. Die moeten erin zitten.. Anders kan de tandwielen off center lopen en gaan die ergens tegen aan schuren / lopen of het gaat gewoon kapot.

die olie is 80w90? Zie het namelijk niet op het flesje staan.

Heb de olie net even na gezocht. Fabrikant geeft niet echt aan om wat voor olie specificatie gaat.
Ze praten alleen over GL5 olie.. (vermoed 75w90 in het beste geval) maar ze hadden het wel mogen vermelden.
Misschien doen ze dat niet om iets te verbergen ofzo.
 
Last edited:
Die bovenste ringen zijn shim ringen.. Die moeten erin zitten.. Anders kan de tandwielen off center lopen en gaan die ergens tegen aan schuren / lopen of het gaat gewoon kapot.

die olie is 80w90? Zie het namelijk niet op het flesje staan.

Heb de olie net even na gezocht. Fabrikant geeft niet echt aan om wat voor olie specificatie gaat.
Ze praten alleen over GL5 olie.. (vermoed 75w90 in het beste geval) maar ze hadden het wel mogen vermelden.
Misschien doen ze dat niet om iets te verbergen ofzo.
Ah oke, ik ga het nu wel goed monteren, bedankt
 
Back
Top