zip sp tunen voor lange afstand

ROELOFSE

Well-Known Member
Beste mensen ik word binnenkort 16 en ben van plan om een zip sp 2000 kopen. ik rij elke dag 13km heen en 13km terug naar school. ik wil graag een snelle maar ook erg degelijke scooter.
wat heb ik hier allemaal voor nodig? (politie speelt geen rol)
ik zat te denken aan een gietijzere 70cc en een 19mm carb
maar wat heb ik allemaal nog meer nodig om hard op te trekken (graag autowheelie:p) en een behoorlijk hoge top te halen.

kan iemand hier een goede setup plaatsen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat er word bedoelt, is dat een standaard 50cc betrouwbaarder is dan een 70cc.

Nu snap jij waarschijnlijk ook wel dat je helemaal geen hoog toerige 70cc moet nemen.
Maar met een DR70 kan je prima lange afstanden rijden.

Het zal wel sneller kapot lopen dan je standaard 50cc, maar dan moet je wel heel gekk doen.

Ikzelf raad aan voor lange afstanden:

1.

DR70 Stock.
Sito +.
En een 17.5mm carb, kan eventueel een 19 maar is niet nodig!

Of.

2.

50cc Standaard.
Yasuni R.
En een 17.5mm carb, kan eventueel een 19 maar is niet nodig!

-

Uiteraard allebij de setups volledig ontgrenst en PERFECT afgesteld.
 
yasuni R is trouwens wel geliefd voor de mensen in het blauw
mss toch maar gewoon std uitlaat nemen ? als je daar een leuke vario/koppeling bij doet wil dat ook wel flink rijden toch ?
 
standaard krukassen zijn niet gemaakt voor 70cc , ook niet laagtoerig , en als deze kapot lopen ben je ook meteen de cilinder kwijt , dat is gewoon zonder..

de betrouwbaarheid is zeer laag met en std krukas icm 70cc..

verder is je vertanding ook vrij kort met 70cc , dus veel toeren , wat ook niet echt bevordelijk is..

en met een std cilinder met snelle uitlaat kan het ook al behoorlijk lopen..
 
oke ik zat zelf te denken aan dr70 met yasuni uitlaat en misschien een 19mm carb of een 17.5
jullie raden mij aan om een andere krukas te nemen?
is het dan nog handig om een andere koppeling te nemen?

is de stage 6 pro ook een goede cilinder voor die 26km per dag die ik rijd?
 
dr70 is denk ik wat slijtvaster
verder krukas is niet noodzakelijk tenzij je al flink wat kilometers erop heb zitten
maar aangezien jij denkt flink wat te gaan rijden zou je er een rito of dopler asje in kunnen zetten
 
dr70 ofwel de stock versie komt gewoon zo uit de doos
de RPM ( de naam zecht het al ) draaid wat meer toeren en heeft wat meer kracht dus
dit gaat wel lichtelijk ten koste van de levensduur dus
 
standaard krukassen zijn niet gemaakt voor 70cc , ook niet laagtoerig , en als deze kapot lopen ben je ook meteen de cilinder kwijt , dat is gewoon zonder..

de betrouwbaarheid is zeer laag met en std krukas icm 70cc..

verder is je vertanding ook vrij kort met 70cc , dus veel toeren , wat ook niet echt bevordelijk is..

en met een std cilinder met snelle uitlaat kan het ook al behoorlijk lopen..


Ik heb 10.000km probleemloos gereden met een dr70 op een std as (nieuwe scooter) voordat de lagers begonnen te rammelen.
Krukas was trouwens nog wel gewoon goed.

Vergeet ook niet dat in een zip sp standaard al langere vertanding zit als dan in een standaard zip, dus je komt er aardig goed mee uit de voeten.
 
dr70 is denk ik wat slijtvaster
verder krukas is niet noodzakelijk tenzij je al flink wat kilometers erop heb zitten
maar aangezien jij denkt flink wat te gaan rijden zou je er een rito of dopler asje in kunnen zetten

de km stand van de as boeit geen ruk...

standaard as is gewoon niet gemaakt voor een 70cc en loopt net zo makkelijk kapot bij 2000 km als bij 40.000 km..
 
dr70 ofwel de stock versie komt gewoon zo uit de doos
de RPM ( de naam zecht het al ) draaid wat meer toeren en heeft wat meer kracht dus
dit gaat wel lichtelijk ten koste van de levensduur dus

mja , de RPM is als het goed is nabewerkt , wat juist de levensduur zou moeten verbeteren.

en zoveel is de RPM ook niet bewerkt zover ik weet...
 
Back
Top