Zip Sp - Tommeh

Tommeh

Nix
29-11-2002

Het begon dat ik meer met scooters wilde doen dan rijden en een beetje afstellen e.d.. Mijn Sf had ik al, leuk uitlaatje maar dat was het ook. Verder ging ik daarmee niet omdat het gewoon mijn alledaags vervoer scooter is.

Op zoek naar een leuk projectje dus. Eerst een leuke speedake gevonden, daarna een phantom LC maar uiteindelijk is het dus een zip sp geworden. Zo kocht ik hem dus :

1.jpg


Aangezien ik hem zelf niet uit elkaar had gehaald was het wel even uitgebreid kijken hoe alles wel niet zat etc. en heb ik er alle tijd voor genomen. Bovendien had ik vakantie.

Na wat werken was er al wat vooruitgang en zag hij er al weer wat 'scooter-achtiger' uit. De kappen had ik er nog niet opzitten omdat deze nog mooi gespoten zouden worden.

2.jpg


Toch viel dit wel weer wat tegen :'(, roest :

3.jpg

4.jpg


De eerst volgende stap was dus schoonmaken, schuren en spuiten.Zie hier dus een vrij mooi frame met wat klein spul erop.

5.jpg


Hier zit er ook al een nieuwe ( doppler ) achterveer op.

6.jpg


Motorisch wassie nog helemaal origineel. Oorspronkelijk zat er geen cilinder bij maar ik kon een hele mooie cilinder lenen van iemand :rolleyes: :

7.jpg


En de nieuwe, totaal a-boeiende voorveer :

8.jpg


Nou, op dat moment kon hij dus, na wat kleine dingen die er nog bij moesten, starten. Gewoon om even te testen. Toch bleek dat deze cilinder niet echt wilde lopen. Tegelijkertijd had ik die dag te horen gekregen dat ik een Metrakit 70 gietje kon kopen voor 50 euro, nieuw. Was een vaag verhaal maar toch beter dan die er toen op zat.

Toen heb ik ook wat dingen gekocht waarmee ik gewoon een tijd zou kunnen rijden :

Gianelli Shot
DO 21mm
recht spruitstuk
kartbox
MHR 2000 vario
Deltaclutch

En toen stond hij er dus zo bij :

9.jpg


Op dit moment zitten er al wat kappen op en is hij al goed rijbaar. Alleen het afstellen moet nog deels gebeuren.

dsc00017.jpg

dsc00018.jpg

dsc00020.jpg

dsc00022.jpg

dsc00026.jpg

dsc00029.jpg


Nogmaals : het meeste is tijdelijk. Wilde er gewoon erg graag op rond rijden om eens te testen.
 
Advertisement - register to remove this

Nou, na een tijdje niets gedaan te hebben, kwam ik ineens op het idee hoe het nou ( nog kwa uiterlijk ) aan te gaan pakken.

Het leek me leuk om de Zip in de Mobil 1 Porsche Gt1 kleuren te maken. Mijn vader en ik hebben een circuitauto in die kleuren, een vriend van ons ook dus leek me dit wel leuk als paddock scooter :).

De auto moet nog bestickerd worden, zoals deze photoshops :

944gt1photoshop2.jpg


origineelgt1.jpg

En die nu nog zo :
DSC00009.JPG


Nu weer terug naar de Zip :

Aangezien hij al een beetje in elkaar zat, ben ik net begonnen met hem uit elkaar te halen. Hij was al super slordig.

Laatste impressie :

DSC00026.JPG


DSC00033.JPG


Nou was het dus weer uit elkaar halen. Na het eten eventjes een beginnetje gemaakt :

DSC00045.JPG


DSC00047.JPG


Slordig he :P ( oja, ik drink altijd altijd heineken, grolsch en oranjeboom 8) )

Wat dus nu op de planning kwa uiterlijk staat is :

- Alles uit elkaar.
- Frame, velgen en carterkap laten stralen en coaten.
- Kappen wit spuiten
- Recht stuurtje
- Mobil 1 gt1 bestickering
- Blok schoon :P

Motorisch is het nog niet helemaal duidelijk, die info volgt nog :).

Wordt vervolgd ...
 
Last edited:
Originally posted by Joost@aerox
goed bezig. alleen dat spatbordje boven het wiel :rolleyes: ? misschien een likje verf overheen :) ?
Haha, ik was toen super sloom bezig met het schrijven van bovenstaande post :) .
 
Na wat gezoek en gedoe is het een ander kleurenschema geworden. Die van Mobil 1 was erg prijzig dus hebben we wat leuks bedacht en nu staat die auto er zo bij :

back800.jpg


In die kleuren gaat de scooter dus ook worden, deze week gaan het frame, de wielen en de carterkap naar de straler.

Vanavond als het wat koeler is weer even wat werken. Blok o.a. schoonmaken, ziet er echt niet uit!
 
Vandaag even bij Twins langs geweest voor wat onderdeeltjes :

Een recht stuurtje:
1.jpg


Snelgas + wat oliepomp onderdeeltjens:
2.jpg


Mhr 2000 vario + bijbehorende onderdelen:
3.jpg


RPT toerenteller + temperatuurmeter:
4.jpg


Vervangende Top bobine:
5.jpg


Onscherpe foto van het werkhoekje :P :
6.jpg


Vanaaf en morgen verder slopen en onderdeeltjes naar de straler/coater/spuiter brengen. Als dat weg is kan ik hier het blokje onderhanden nemen. :)
 
Originally posted by Mathieu
Ga je met oliepomp rijden tommie? Ennuh komt er nog wat bruters op of ?
Nee met mengsmering, maar ik moet wel koeling houden he. Verders op motorisch gebied blijft hij eventjes zo. Eerst in elkaar en afstellen, vervolgens komt hij motorisch aan de beurt.

Die toerenteller/temp meter ging net iets over de 100 euri ben ik bang :(.
 
Nou het frame is kaal, alles ligt ernaast etc. Morgen de velgen bandvrij maken :P en alles even sorteren om naar de goede adressen te brengen van de week.

Verders blok schoonmaken en de nodige onderdelen installeren.
 
Originally posted by #BB#
nee hij heeft 70 giet metra kitje en motorisch gaat hij later verder mee
Jij hebt het goed gelezen.

Ben nu blok uit elkaar aan het halen. Het was echt hopeloos vies en vuil dat ik maar besloten heb alles eraf te halen en even compleet schoonmaken. Ook nieuw asje + lagers +keeringen erin gelijk.
 
Mooi zeg dat kleurenschema van die porsche!
Die is dus van je vader?
Ik hoop voor je dat je Zip ook zo mooi word.
Veel Suc6
 
Die is idd van m'n pa, de mijne is ongeveer ook zo.

Net even blok geprobeerd schoon te maken, ik heb besloten hem maar de splitsen en het een en ander gelijk maar te vervangen. Het was niet normaal ranzig ( logisch na 26.000 km :P ).

Krukas zag er niet zo netjes meer uit, net als de vertanding.

Dus van de week helemaal uit elkaar en alles netjes schoonmaken.
 
Ik ben vergeten foto's te maken bij het opbouwen dus die komen morgen of van de week.

Het Zipje zit, op de kappen na, helemaal in elkaar. De veranderingen :

- Blok heeft een doppler asje met malossi lagertjes en een nieuw achterasje.
- Er zit een Dr70 ( :W ;) ) op
- Wegens een kapot gaand vliegwiel ( bekend probleem ) heb ik er een HPI binnenrotor voor aangeschaft icm een killswitch ala jetski.
- De wielen zin prachtig wit gecoat.
- De kappen zijn prachtig wit gespoten.

Binnenkort dus foto's :).
 
23-06-2003
Tom gaat weer sleutelen

Na de kappen, de stuurpen en de velgen binnen te hebben gekregen was het weer tijd om te bouwen :)

Vage foto naast de standaard 65 km/u Sf :P :
1.JPG


De hond vindt het erg interessant :
2.JPG


Na een dagje schroeven, dremelen, kloten en bouwen ( waar ik geen foto's van heb helaas ) zit het vrij ver in elkaar :

4.JPG

3.JPG

5.JPG

6.JPG


Ik ben al best tevreden met het resultaat ( tot nu toe!! ).

De setup nu :

Dr70 ( klein beetje aangepast door twins 8) (nee, stelt niet veel voor nee 8P ))
Doppler krukas
Malossi Lagertjes
Gianelli Shot
21mm DO
Recht spruitstuk met Kartdoos :P
HPI Binnenrotor

Verders zitten er nog snelgas, temp/toeren metertje en een killswitch op.

Kort op de planning staat nog :

- Bestickeren
- Handvatten erop ( wel handig )
- Afwerking
- Afstellen

Uiteraard is het allemaal nog niet af, de toekomst brengt nog :

- Leuk cilindertje
- Voorspatbord
- Grotere radiateur
- Achterlicht ( het gene wat zwart is ) spuiten
- Vast nog wel een boel maar dat komt nog wel :)

Wordt wederom vervolgd...
 
Back
Top