zip sp sproeier

Status
Not open for further replies.

lenna

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een zip sp 2000 met yasuni r.
Nu ben ik hem een beetje aan het afstellen.
En ik zit nu op sproeier 76 en als die warm is dan stottert die nog steeds aan het begin?
Is dat al niet wat klein? dacht dat ze meestal rond die 80/85 kwa sproeier liggen met yasuni r?

Gr lenna
 
Advertisement - register to remove this

Als ie stottert krijgt ie teveel benzine. Dan moet je t clipje een standje hoger zetten, ligt je naald er dieper in en krijgt ie minder benzine.
 
En ik kan er niet gewoon een maatje kleinere sproeier in doen?
Dan heb ik zo weer wat te doen:p
 
clipje gewoon op middelste stand zetten,@ ik had btw sproeier 65+- met yasuni R( wel met 17,5 dellhorto)
 
Last edited:
zip sp 2000 heeft standaard ook 17,5 mm.
Ik ga morgen even kijken.
Jullie horen het nog.
 
Ik ben momenteel ook aan het afstellen.
Standaard Zip SP, volledig ontgrenst en een Yasuni R.

Mijn afstelling tot nu toe:

Sproeier 74.
Gasnaald middelste stand.
Luchtschroef 1.5 slag.
Drukveer wit.

Mijn bougie is iets te donker bruin, dus voor het goede zou ik er een 72 in kunnen doen, dan zal hij nog net iets fijner lopen, maar dit werkt ook al goed!

Zorg dat je naald op de middelste stand staat, en ga even een stuk rijden en kijk naar je bougie.
Ik heb het vermoeden dat je sproeier een maatje kleiner moet, want happeren in het begin betekent teveel benzine.

GASNAALD GEWOON MIDDELSTE STAND HOUDEN! {!
 
er zitten niet voor niks verschillende groeven in lul de behanger.
bij sommige scooters loopt het wel beter als je de naaldhoogte verandert.
 
Dat klopt, maar over het algemeen hoeft deze niet verandert te worden.
En als je alles nog aan het af stellen bent, kun je beter eerst alles doen zoals rolletjes, etc.
En dan met de juiste sproeier kun je altijd nog de verschillende naald standen proberen, kijken of hij daar nog iets beter van gaat lopen.
En dan kan je altijd nog een maatje kleiner of groter in sproeier.

En dat lul de behanger mag je wel voor je houden hoor, heb niet met je geknikkerd. ;)
 
Dat klopt, maar over het algemeen hoeft deze niet verandert te worden.
En als je alles nog aan het af stellen bent, kun je beter eerst alles doen zoals rolletjes, etc.
En dan met de juiste sproeier kun je altijd nog de verschillende naald standen proberen, kijken of hij daar nog iets beter van gaat lopen.
En dan kan je altijd nog een maatje kleiner of groter in sproeier.

En dat lul de behanger mag je wel voor je houden hoor, heb niet met je geknikkerd. ;)

nee, dan had ik wel gewonnen.

In het algemeen stel je eerst de carburatie af, en dan pas de overbrenging.
 
Oké, nouja lekker boeiend ook.
Op een straat Zip hoef je dat allemaal niet te doen joh.

Kijk, ga je over extreme setupjes praten, dan wel natuurlijk.
Maar dan dient er ook getest te worden met verschillende naalden.

Maar als ik mijn scooter afstel, doe ik eerst ongeveer de juiste sproeier (net iets te groot), en dan ga ik me overbrenging afstellen.
Zodra deze goed is, ga ik testen met een sproeiertje een maatje kleiner, en eventueel een naald een standje hoger of lager.

Maarja, iedereen doet het op zijn manier, en als jij je naald wil gaan verstellen moet je dat vooral doen.
Ik geef alleen het advies om deze gewoon lekker in de middelste stand te laten staan, werkt over het algemeen prima.
 
Ik snap jou probleem niet hoor.. :X

Maarja, fuck it, weer veels te veel off topic, dus als de TS nog wat te vragen heeft zal ik nog reageren.
Verder ga ik niet meer op dat haantjes gedrag in, houdou.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top