zip sp in de prak

banaantjuh

race banaan
hey ik heb vanmiddag een aanrijding gehad , wat dus niet mijn fout was .
maar nu is me scooter dus plat
het gaat om een piaggio zip sp h2o uit 2005 met 10000 op teller
maar nu wil k graag weten wat de dagwaarden nou is
wie kan mij helpen

en hoe kan k zien of mijn frame krom is ?
zo staat tie er nu bij :mad: :mad:

 
Advertisement - register to remove this

frame is gewoon kaalplukken en kijken of ie nog recht staat enz enz voorvork is iig wel krom zo te zien...

dag waarde zal niet veel zijn denk miss 500/600
 
oke...
das wel wat weinig .
me vork is krom en me ophangen van het wiel tegen de veer is zelfs afgebroken
en hoe bepalen ze de dag waarden , want ik weet ook niet wat een zip nieuw kost
en kan iemand me vertelen hoeveel euro schade er ongv aan zit
alle kappen zijn kapot ( ook binnen kapen )
vork is krom / afgebroken

blok is nog perfect in orden ( net gereviceerd )
alvast badankt..
 
alle kappen incl binnenkappen moet je rekenen op 300.- excl. spuitkosten
vorkje heb je al voor ongeveer 125.- incl naaf
 
Als het schadebedrag hoger is dan de dagwaarde (dat is het dus al gauw met deze schade), dan word hij dus total los verklaard.

Dan nemen ze de dagwaarde(bijvooprbeeld: ik zeg maar wat 800 euro). ze kijken wat hij in deze staat nog waard is (bijvoorbeeld 350 euro "restwaarde"). Dan trekken ze de restwaarde van de dagwaarde af, het bedrag dat je dan over houd is het bedrag dat je uitgekeerd krijgt als je de bromfiets wilt houden. wil je de gehele dagwaarde ontvangen dan zou je de bromfiets in moeten leveren.

Het beste kan je hem bij een betrouwbare dealer brengen als de expert komt. dealers kennen vaak de schade experts, en de meeste zullen er zo veel mogelijk voor je uit proberen te halen. dealers krijgen meer voor elkaar dan jijzelf.
 
als de schade 70% is van de dagwaarde voor het ongeluk is hij totallos. of zie ik dat verkeerd? zon zipje heeft toch voor het ongeluk een dagwaarde van 1800 euro ongv.

maargoed
 
ik mocht mijn scooter gewoon houden toen ik een ongeluk had EN ik kreeg 1100,- euro uitgekeerd van de verzekering.
Op het moment van het ongeluk was die 1,5 jaar oud.

nu rijd ik nog steeds op dezelfde scooter, alleen nieuwe voorvork en een paar kappen.

gaat om een aerox.
 
laat je hem wel in elkaar zitten totdat er iemand is komen kijken?
Ik zou m nu niet uit elkaar gaan schroeven om te kijken wat er kapot is.
Het is gewoon even een kwestie van afwachten.

Als wij je nu vertellen (als dat mogelijk was ) hoeveel geld je zou krijgen , zou je er toch niet zoveel aan hebben atm.
Tevens kan het dan nog eens gigantisch tegenvallen als het minder is dan dat mensen hier zeggen.

Helm , jas , schoenen , etc wat ook beschadigt is ( ookal is het maar een klein krasje of veegje ) ook allemaal opgeven.
 
Als wij je nu vertellen (als dat mogelijk was ) hoeveel geld je zou krijgen , zou je er toch niet zoveel aan hebben atm.
Tevens kan het dan nog eens gigantisch tegenvallen als het minder is dan dat mensen hier zeggen.

Helm , jas , schoenen , etc wat ook beschadigt is ( ookal is het maar een klein krasje of veegje ) ook allemaal opgeven.



tuurlijk kan het tegen vallen ,maar dan weet ik wel een klein beetje in welke richting ik moet gaan denken .
moet ik hem opknappen of en andere halen
 
de dagwaarde van een scooter rekent de schade expert 2 % per maand aftrek van het nieuwbedrag.

dus de nieuw waarde zonder rijklaarmaak koste enzo. hij hanteert dit ook alleen als de scooter niet te oud is en er org uit ziet :)
 
ze hanteren -1,5 % permaand met de eerste 6 maanden -2 % en dan nog de aftrek van een sort eigen risico dat kan varieren per verzekering van 0 tot 500 euro.

zorg er voor als er een expert komt dat je ook evt kapote kleding, helm enzz bij je hebt.

en er ook bij laten vertellen dat de sp niet meer nieuw leverbaar is, somige verzekeringen houden daar rekening mee.
 
Back
Top