momenteel heb ik een malossi sport 70cc LC cilinder op mijn scooter maar ontlucht hij niet. Er blijft telkens lucht in de slang zitten die de cilinderkop uitkomt. Ookal heb ik het resevoir dopje eraf en lijkt het lucht omhoog te gaan bij wat gas geven, na 10 seconde is het lucht direct weer terug. Dit veroorzaakt ook dat de scooter te warm wordt. Koppakking moet goed zijn, scooter ruikt normaal, geen rare rook etc. Kan het zijn omdat ik er geen originele koelslangen op heb? Die horen namelijk via de uitlaat kant richting de radiateur te gaan. Heeft iemand eventuele tips? (Slangen knijpen etc heeft geen verbetering, valt trouwens ook nauwelijks te knijpen in de doorzichtige slang)
Heb je een ontluchtingsnippel op je cilinderkop? Zit meestal bovenop, die ietsjes opendraaien tot er vloeistof uitkomt en dan weer dicht draaien
Post automatically merged:
Kan het zijn dat je slangen eerst een stuk naar beneden lopen dat er lucht blijft hangen? Probeer alle slangen op opschot naar een ontluchtings punt te maken
Heb je een ontluchtingsnippel op je cilinderkop? Zit meestal bovenop, die ietsjes opendraaien tot er vloeistof uitkomt en dan weer dicht draaien
Post automatically merged:
Kan het zijn dat je slangen eerst een stuk naar beneden lopen dat er lucht blijft hangen? Probeer alle slangen op opschot naar een ontluchtings punt te maken
Die nippel heeft alleen Minarelli. Het nippeltje waar je het slangetje hebt zitten welke terug naar je koelwateraansluiting gaat zou je beide beter kunnen afdoppen. En moet zeggen dat die slangen die je hebt makkelijk kleine scheurtjes krijgen na een keer vastdraaien, lucht word dan onder die spiraal weer naar binnen gezogen.
Maar als alle slangen heel zijn en goed vast zitten dan zou je je voorwiel bijvoorbeeld op een stoel of werkbank kunnen zetten en dan loopt de lucht via je kvs resevoir eruit
Die nippel heeft alleen Minarelli. Het nippeltje waar je het slangetje hebt zitten welke terug naar je koelwateraansluiting gaat zou je beide beter kunnen afdoppen. En moet zeggen dat die slangen die je hebt makkelijk kleine scheurtjes krijgen na een keer vastdraaien, lucht word dan onder die spiraal weer naar binnen gezogen.
Maar als alle slangen heel zijn en goed vast zitten dan zou je je voorwiel bijvoorbeeld op een stoel of werkbank kunnen zetten en dan loopt de lucht via je kvs resevoir eruit
Bedankt voor jullie tips, ik ga eerst nu andere slangen proberen (originele). Deze slangen zijn troep, en het nippeltje waar ik het slangetje heb zitten, die zit er sinds gisteren pas op, dacht misschien gaat dit werken, maar dit is dus niet de oorzaak helaas. ook als ik hem stationair laat lopen met een beetje gas gaat het lucht omhoog naar het koelvloeistof reservoir, of als ik de scooter omhoog zet, maar het blijft terug komen op deze plek(natuurkundig niet mogelijk lijkt mij, maar het is helaas zo). Enige wat ik nu kan doen is standaard slangen proberen denk ik, die via 1 kant gaan
Een O-ring is aanwezig erop, ik denk dat de slang gewoon niet goed is, idd de scheurtjes die je zei. Dit weekend komen de originele slangen binnen, ik zou laten weten als dit verbetering gebracht heeft. Het moest haast wel aan de slang liggen, er kan niet steeds opeens lucht in komen terwijl het wel steeds omhoog gaat naar de kvs reservoir.
Een O-ring is aanwezig erop, ik denk dat de slang gewoon niet goed is, idd de scheurtjes die je zei. Dit weekend komen de originele slangen binnen, ik zou laten weten als dit verbetering gebracht heeft. Het moest haast wel aan de slang liggen, er kan niet steeds opeens lucht in komen terwijl het wel steeds omhoog gaat naar de kvs reservoir.
Post automatically merged:
Koppakking lijkt me trouwens zeer onwaarschijnlijk, heb geen rare rook rare geur etc.
Hoef je ook niet te ruiken. Veel witte rook of spetters uit je uitlaat kunnen het duidelijk maken. Dan komen er uitlaatgassen bij je kvs en daar lijkt het op je eerste foto wel enigzins op