Zip SP blok (oude type) nieuw gekocht; probleem

Status
Not open for further replies.

ZipMHRTeam

Scooter retired
Ik zal het even uitleggen. Ik had eerst een carter van me zip die getuned was op een team. Dat liep hartstikke mooi maar ik wou toch de speed 2004 eronder hebben. Dus nieuw carter gekocht. Oude type zip sp blok wordt dus niet meer gemaakt. Nieuwe oude type zip sp blok gekregen/

Je blijkt dus 2 oude types zip sp blokken te hebben. Dat wist ik wel, maar ik dacht dat ze minimaal afweken.

Maar goed ik wil dus me hele setup overzetten en heb begrepen dat de primaire as vervangen moet worden, de middelste as misschien ook, het vertandingsdeksel, en de carterkap aangezien die met het nieuwe blok gelagerd is in de carterkap.

Iemand nog wat toevoegingen? Kan ik als ik de setup over zet nog andere problemen verwachten?

Thx.
 
Advertisement - register to remove this

Je kan dat rechtopstaande "buisje" waar je primaire as invalt in je nieuwe carter eruit laten CNCen. Lagertje erin en je hebt een oud type carter waar je je ouwe vertanding in kan doen.Gewoon oud type vertandingsdeksel en carterdeksel gebruiken dan.

oh en btw: je hebt gewoon een nieuw 2000 carter gehad dus :) er is maar 1 type oud zip sp carter.
 
Even hierop inhakend:
Is de vertanding van korte blokken hetzelfde als de vertanding voor lange blokken?

Ik vond namelijk de ruimte of wegtefrezen/CNCen in de nieuwe type lange blokken altijd wat klein om daar nog een lagertje in te zetten.
 
jorick said:
Je kan dat rechtopstaande "buisje" waar je primaire as invalt in je nieuwe carter eruit laten CNCen. Lagertje erin en je hebt een oud type carter waar je je ouwe vertanding in kan doen.Gewoon oud type vertandingsdeksel en carterdeksel gebruiken dan.

oh en btw: je hebt gewoon een nieuw 2000 carter gehad dus :) er is maar 1 type oud zip sp carter.

Jorick ik heb er een fotootje bij gedaan maar, omdat ik iemand uit de racerij beetje ken die zeg wel dat er 2 oude types zip sp blokken zijn. Wat kost dat cnc'en ongeveer?

Dit is het nieuwe blok (is dit nou een oude type zip sp blok of een zip sp 2000 blok? :S)



En dit het oude blok:

 
wat je op de laatste foto laat zien is oude type zip sp blok.

als ik jou was zou ik gewoon je vertanding te koop zetten en andere vertanding scoren :)

carterdeksel past idd ook niet, nu heb je er 1 nodig waar een lager zit op de plaats van de primaire as.
 
Volgens mij past je overrange ook niet :)

Heb daar zelf ook nog een vraagje over , dus stel hem meteen maar effe

Ben op zoek naar een overrange voor een Zip Sp2000, nieuwe type blok 134mm poulie, gelagerd @ carterkap.

Het setje(Vario,torx,snaar. Serie nummer volgens mij 6111441) kan ik vinden alleen zoek de TorQ er nog bij, maar kan het serie nummer er bij niet vinden ,weet dat deze bestaat!(ook al is is hij overbodig want maat is zelfde als std) want ken mensen die er mee rijden :)
 
Sibo said:
Volgens mij past je overrange ook niet :)

Heb daar zelf ook nog een vraagje over , dus stel hem meteen maar effe

Ben op zoek naar een overrange voor een Zip Sp2000, nieuwe type blok 134mm poulie, gelagerd @ carterkap.

Het setje(Vario,torx,snaar. Serie nummer volgens mij 6111441) kan ik vinden alleen zoek de TorQ er nog bij, maar kan het serie nummer er bij niet vinden ,weet dat deze bestaat!(ook al is is hij overbodig want maat is zelfde als std) want ken mensen die er mee rijden :)

Okee,

dus dit (eerste foto, nieuwe blok) is toch een Zip SP 2000 carter. |(
 
Sibo said:
Volgens mij past je overrange ook niet :)

Heb daar zelf ook nog een vraagje over , dus stel hem meteen maar effe

Ben op zoek naar een overrange voor een Zip Sp2000, nieuwe type blok 134mm poulie, gelagerd @ carterkap.

Het setje(Vario,torx,snaar. Serie nummer volgens mij 6111441) kan ik vinden alleen zoek de TorQ er nog bij, maar kan het serie nummer er bij niet vinden ,weet dat deze bestaat!(ook al is is hij overbodig want maat is zelfde als std) want ken mensen die er mee rijden :)

ik heb sp2000 carter met oude type sp evo poulie set... past gewoon zonder aanpassingen oid ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top