zip sp 2000 met een eigen wil

Postal

Well-Known Member
Een paar maanden terug heb ik een zip sp gekocht.. alles liep goed tot ik een vastloper kreeg.
Nieuwe cilinder erop en gaan dachten we.. mooi niet dus. We kregen hem wel aan de praat maar hij reed totaal niet zoals het hoorde, na een paar km zelfs vonken (geen vlammen, leek er meer op als je je peuk op de grond gooide) uit de uitlaat en vervolgens starte die helemaal niet meer.
Na uren gekloot in de schuur met een vriend lukte het nog niet.

Nu na een paar weken heb ik even een blok van een normale zip eronder gezet die een paar maanden stil heeft gestaan maar zeker werkte.

We hebben hem een paar keer startend gekregen maar daarmee is ook alles gezegd. Zonder uitlaat erop knalt hij nu zelfs niet meer dus wij denken dat het iets met het mengsel te maken heeft waardoor die niet ontbrand, hij vonkt namelijk wel gewoon.

Verder is zeg maar zo'n beetje alles vernieuwd aan de scooter zodat we konden uitsluiten wat het was.. Het hele blok, de bobine, uitlaat, carb, bougie..

Wie kan ons in de juiste richting sturen waar het aan zou kunnen liggen?
Als je meer info nodig hebt just shout! Alvast bedankt.

Grtz,
Dennis

ps. de setup hoe hij er nu uitziet is:
70cc top performance, AC zip blok, nieuw std spruitstuk, alles in de carter is nu nog std.. (hij moet eerst lopen ;)) 17.5mm carb DO, SP3 (niet eens aangesloten).
 
Advertisement - register to remove this

Je hoeft niet te kicken na een paar uur hoor, we lezen het heus wel ;)
Het komt over op mij als een montageprobleem. Dat je bijvoorbeeld de zuiger ondersteboven monteerd etc. Ik weet verder niet het antwoord op je vraag welke richting je het moet zoeken
 
Ja sorry :p werd er lijp van (me scoot dus)

Cilinder e.d. zit allemaal perfect aangesloten, ik ga morgen de carb maar weer eens vervangen voor een andere die (ook) zeker werkt, sproeier daarin schoonmaken. Extra massa draad fixen, ander membraam en bougie..
hope dat het wat gaat uitmaken, ik zal de resultaten of/en mijn frustratie posten morgen ;)
 
Heb je het ding UBERHAUPT afgesteld?
Aangezien het vrij logisch is dat je scooter niet goed loopt als je er zo maar even een andere cilinder op knikkerd.

Wat voor sproeier zit er nu in?
 
voor de duidelijkheid.. me 'originele' zip sp lc blok heb ik er dus onderuitgehaald omdat we die simpelweg niet meer aan de praat kregen.
Omdat we dachten dat het probleem in het blok zelf zat heb ik een lopend blok van een vriend geleend, van een normale zip.. ac dus.
Die onder mijn sp geknalt en vrijwel hetzelfde probleem, het schuilt hem dus ergens anders in, dus met cilinders e.d. heeft het niets te maken.
 
Back
Top