zip sp 180cc opbouw

machroom

Well-Known Member
kheb een vraag over de opbouw van mijn zip want kheb nou dus zn 180cc runner blok en mijn vraag is of dat de kabelboom niet verandert hoeft te worden of andere dinge of past het zo eronder
 
Advertisement - register to remove this

Strooi er een paar hoofdletters en leestekens doorheen, het is één zin en dit is gewoon kut om te lezen.

Maar om een 180cc blokje te monteren onder een Zip, dan zul je de kabelboom die bij het blok past moeten hebben.
Verder zul je misschien het sub frame moeten aanpassen.
Heb zelf nooit een Runner blok gemonteerd/gezien onder een Zip, maar met een paar kleine aanpassingetjes moet het wel lukken.

Ik weet verder niet of de Zip velg erop past?
Anders moet je met een Runner velg achter rijden, iets dat mij nogal kut lijkt, twee ongelijke velgen.
 
Komt het onder een SP98 of SP2000?

Bij een 98 moet je de framebuis waar je buddybak op leunt verwijderen/aanpassen, anders komt de cilinderkop er tegenaan.

Bij een SP 2000 hoeft dit niet.

Het subframe moet bij bijde modellen aangepast worden, door aan 2 kanten ongeveer 3 mm er vanaf te zagen/slijpen.

Je hebt een achterremkabel van een Zip 4T nodig, die is iets langer.

De kabelboom is vrij lastig als je wilt dat alles gaat werken (claxon, knippers, elec start, etc)
Maar als je alleen maar wilt dat de motor kan starten heb je geen kabelboom nodig.
Uit de ontsteking komt een aantal draadjes die je gewoon rechtstreeks op je CDI/bobine aansluit.

Verder is het idd jammer dat er op een Runner 180 blok geen Zip velg past, je had beter een Hexagon 180 blok kunnen nemen, daar past een Zip velg wel op.

Succes
 
Niet echt elektrische kennis heb je hiervoor nodig, als je het maar op een goede eenvoudige manier doet.
Gewoon voordat je alles lostrekt van je oude kabelboom even foto's maken.
En wat je los maakt, gelijk de nieuwe kabelboom op aansluiten.
Dus gewoon ernaast houden en tegelijkertijd de oude verwijderen en de nieuwe installeren.
Dan kun je ook nooit met gezeik komen te zitten van ik heb 1 draadje over maar weet niet waar die heen moet.
En als dat dan alsnog gebeurt, heb je nog je foto's.

Wel moet je er rekening mee houden dat je misschien stekkertjes aan moet passen.
Dus zorg voor een kroonsteentje en een paar kabeloogjes en isolatie tape, mocht het nodig zijn.
 
jongens bedankt voor de informatie,het is al gelukt met de oude kabelboom. alleen de spanningsregelaar hoeven te verandere.
voor de rest blaast ie goed*D
 
Back
Top