Zip snor gaat net iets harder dan 34kmu

Jvb16033

Member
Beste lezers,

Ik heb al een tijdje een piaggio zip 4takt snor scooter. Daar had ik laatst een wok mee gekregen, omdat deze 50 liep doormiddel van een brom cdi. Deze vervolgens vervangen door de orginele snor cdi. Nu liep hij dus precies 34 op de politie rollerbank, maar werd mij door een scooterzaak verteld dat bij de rdw 25 moest rijden. Ik dus even een varioring gemonteerd nu ging hij precies 25. Na de keuring heb ik die varioring er natuurlijk weer uit gehaald (want je mag immers 34kmu op de roller). Ik heb meteen de v snaar vervangen weliswaar van het merk dmp. Nu is het zo dat hij 38 kmu loopt op de gps. Dus dat is net 4 kmu te hard. Ik zou haast denken dat het door de v snaar komt, maar deze is even breed en lang. Ik wil dus weten hoe ik mijn zip weer naar precies 34kmu kan laten lopen. Ik hoorde hier en daar een hele dunne varioring monteren, maar dat lijkt me niet echt goed voor het zipje
 
Advertisement - register to remove this

Een dunne vario ring is denk ik de beste oplossing. Slecht zal het voor je blok niet zijn aangezien hij met de snor cdi toch begrenst wordt op toeren.

Enige wat er kan gebeuren is dat je vario overmatig/niet gelijkmatig in slijt op het punt waar de V-snaar niet meer verder kan door de vario ring. Mocht je hem dus ooit weer ontgrenzen zal je misschien een nieuwe vario aan moeten schaffen.
 
Een dunne vario ring is denk ik de beste oplossing. Slecht zal het voor je blok niet zijn aangezien hij met de snor cdi toch begrenst wordt op toeren.

Enige wat er kan gebeuren is dat je vario overmatig/niet gelijkmatig in slijt op het punt waar de V-snaar niet meer verder kan door de vario ring. Mocht je hem dus ooit weer ontgrenzen zal je misschien een nieuwe vario aan moeten schaffen.

Oké dan zal ik dat eens proberen. Zat ook te denken aan ietsje lichtere rolletjes dan orgineel, want dan is de topsnelheid iets lager geloof ik
 
Oké dan zal ik dat eens proberen. Zat ook te denken aan ietsje lichtere rolletjes dan orgineel, want dan is de topsnelheid iets lager geloof ik

Nee dat werkt niet, dan grijpt de CDI in en kom je amper vooruit.

Het mooiste qua toeren verloopt (rollen dus) is net onder de begrenzing van de CDI te zitten.
 
Back
Top