Duncan180

New Member
Hallo,

Als ik in mijn eentje over hobbels in de weg ga, heb ik geen last van dat mijn onderstel schraapt (zelfs niet met 65km/h). Maar als ik iemand achterop heb schraapt mijn onderkant over elke hobbel met (30+km/h).

Het is steeds een kort geluid, het lijkt alsof het Mischien mijn standaard is die op de grond komt….


Wie weet wat dit is?

Ik heb een Piaggio zip 4t e4 3V
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Als ik in mijn eentje over hobbels in de weg ga, heb ik geen last van dat mijn onderstel schraapt (zelfs niet met 65km/h). Maar als ik iemand achterop heb schraapt mijn onderkant over elke hobbel met (30+km/h).

Het is steeds een kort geluid, het lijkt alsof het Mischien mijn standaard is die op de grond komt….


Wie weet wat dit is?

Ik heb een Piaggio zip 4t e4 3V
Het zal waarschijnlijk aan je schokbreker liggen of je standaard gaat niet helemaal omhoog ik zal maar eerst kijken naar je standaard anders naar je schokbreker kijken (is je veering achter)
Post automatically merged:

Het zal waarschijnlijk aan je schokbreker liggen of je standaard gaat niet helemaal omhoog ik zal maar eerst kijken naar je standaard anders naar je schokbreker kijken (is je veering achter)
Je zou een video kunnen op zoeken op YouTube hoe je erachter komt of je schokbreker lek is
 
Het zal waarschijnlijk aan je schokbreker liggen of je standaard gaat niet helemaal omhoog ik zal maar eerst kijken naar je standaard anders naar je schokbreker kijken (is je veering achter)
Mijn standaard gaat helemaal omhoog, en zou het verholpen zijn als ik een YSS schokbreker er onder zet?
 
Het zal waarschijnlijk aan je schokbreker liggen of je standaard gaat niet helemaal omhoog ik zal maar eerst kijken naar je standaard anders naar je schokbreker kijken (is je veering achter)
Post automatically merged:


Je zou een video kunnen op zoeken op YouTube hoe je erachter komt of je schokbreker lek is
Maar het zal wel aan je veering liggen die is wss net sterk genoeg voor jou gewicht maar te slap voor 2man en anders als je een verstelbare schokbreker heb moet je hem strakker zetten als goed is
Post automatically merged:

Mijn standaard gaat helemaal omhoog, en zou het verholpen zijn als ik een YSS schokbreker er onder zet?
Elke veering zou wel helpen maar kun je jou achter veer verstellen ?
Post automatically merged:

Maar het zal wel aan je veering liggen die is wss net sterk genoeg voor jou gewicht maar te slap voor 2man en anders als je een verstelbare schokbreker heb moet je hem strakker zetten als goed is
Post automatically merged:


Elke veering zou wel helpen maar kun je jou achter veer verstellen ?
Heb je al gekeken of je hem kan verstellen ?
 
Last edited:
Kan ook dat je standaard door de schok van de drempel iets los komt en heel kort schraapt omdat je door 2 personen standaard lager rijdt.

Nieuwe veren aan de standaard zal een oplossing kunnen zijn.
 
Hallo,

Als ik in mijn eentje over hobbels in de weg ga, heb ik geen last van dat mijn onderstel schraapt (zelfs niet met 65km/h). Maar als ik iemand achterop heb schraapt mijn onderkant over elke hobbel met (30+km/h).

Het is steeds een kort geluid, het lijkt alsof het Mischien mijn standaard is die op de grond komt….


Wie weet wat dit is?

Ik heb een Piaggio zip 4t e4 3V
En is je probleem verholpen en als het zo is wat was het probleem ?
 
Lijkt me sterk die zit even hoog als je subframe
Mijn antwoord is gebaseerd op ervaring met mijn eigen scooter, een Yamaha Neos.
Dit had ik moeten vermelden.
Bij deze scooter zit de originele uitlaatbocht erg laag. Zie foto.
Het nemen van drempels is een killer voor de uitlaat, zeker met iemand achterop.
Ondanks goede achtervering heeft dit mij al eens een uitlaat gekost.
De bijgeleverde foto is van een 4-takt, maar op mijn 2-takt zit de uitlaat precies hetzelfde.
Yamaha Neos Uitlaat.jpg
 
Lijkt me niet zo heel moeilijk te zien als hij over de grond schraapt toch?
Even kijken waar er schaafschade is.
Ken de scooter persoonlijk niet, maar 10 inch ligt sws laag bij de grond.
Meeste scooters hebben een limiet van 160 kg aan personen erop.
Als je geen slijtage ziet, dan kan het ook je schrokbreker zijn die volledig in veert.
 
Mijn antwoord is gebaseerd op ervaring met mijn eigen scooter, een Yamaha Neos.
Dit had ik moeten vermelden.
Bij deze scooter zit de originele uitlaatbocht erg laag. Zie foto.
Het nemen van drempels is een killer voor de uitlaat, zeker met iemand achterop.
Ondanks goede achtervering heeft dit mij al eens een uitlaat gekost.
De bijgeleverde foto is van een 4-takt, maar op mijn 2-takt zit de uitlaat precies hetzelfde.
View attachment 69585
Oké dan snap ik het
 
Back
Top