Zip schade wegwerken

Goeiendag,

Ik heb laatst een zipje gekocht, met wat schade erop. Nou wil ik deze scooter een beetje gaan opknappen, totdat ik mijn rijbewijs heb behaald.

Nu zit er aan de linker kant van de achterkap (zie foto), aan de rechter kant en aan de rechterkant van de voorkap een beetje schade van de vorige eigennaar.

De schade aan de linker en rechterkant komt een beetje overeen, zoals je op de foto kan zien, en aan de rechterkant van de voorkap is die wat meer, in de hoek ter hoogte van waar de valbeugels zitten.

Nu wil ik weten hoe ik deze schade het best kan spuiten, moet ik de helekap spuiten of kan ik deze plekken alleen een beetje wegwerken.

Laat me dit graag even weten, wil namelijk niet nu al een compleet nieuwe kappenset gaan aanschaffen, dit wil ik pas later doen.
En voor die paar euro, wil ik het wel proberen.
F8C232B5-DA31-4066-8690-7ECC7E6328D2.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Het mooiste is de kap helemaal spuiten. Anders blijf je het toch altijd zijn tenzij je echt weet hoe je dat kan verbergen met overspringen. Maar dan nog zit je met enig kleurverschil als je stukje bijspuit. Dus compleet spuiten is de betere en nettere oplossing. Of je haalt via marktplaats of Facebook een gebruikt setje. Komen vaak genoeg setjes voor en achterkanten in zelfde kleur voorbij. Als je dan je spatborden en stuurkap zwart laat bijvoorbeeld zijn de voor en achterkant toch degene die meestal alleen worden vervangen bij zitjes en het meteen een andere look te geven.
 
Als het goedkoop moet en maar tijdelijk is, is misschien een leuke sticker een optie.

De foto is, tenminste op mijn beeldscherm, nogal korrelig, donker en onduidelijk, dus ik kan niet goed zien of het alleen de lak is die beschadigd is of ook het plastic er onder.
Als de schade te diep is en eventueel braampjes van plastic boven het oppervlak uitsteekt, voorzichtig het plekje even bijschuren met een zeer fijn schuurpapiertje.
 
Back
Top