Zip rijd slecht

Robbie88

New Member
Ik heb een zip uit 2015. Ik heb vandaag zelf een beurt uitgevoerd. Dus ook het luchtfilterhuis gereinigd etc. Alleen als ik nu op de scooter rijd hapert hij en rijd hij lang niet zo hard als eerst. Als ik de luchtfilter slang eraf haal rijd hij super! Echter als ik hem er op doe maar zonder dat de filter deksel erop zit ( dus eigeljjk alleen de slang aangesloten zit) rijd hij voor geen meter. Wat kan dit zijn?
 
Advertisement - register to remove this

wat heb je er allemaal PRECIES aan veranderd. Maakt het een stuk makkelijker om erachter te komen wat er mis is. Want het heeft te maken met iets wat niet goed gegaan in de onderhouds beurt, of het moet wel heel toevallig zijn dat hij precies na die beurt slecht gaat rijden
 
wat heb je er allemaal PRECIES aan veranderd. Maakt het een stuk makkelijker om erachter te komen wat er mis is. Want het heeft te maken met iets wat niet goed gegaan in de onderhouds beurt, of het moet wel heel toevallig zijn dat hij precies na die beurt slecht gaat rijden
Nieuwe rollen ( zelfde gewicht )
nieuwe olie
Nieuwe transmissie olie
Luchtfilter ( en huis gereinigd )
Remblokken voor en achter
V-snaar

En dat was het
 
Dan moet het wel iets met het luchtfilter zijn.
Ik smeer altijd de binnenkant van het luchtfilterhuis en de lang in met een beetje wd40. Heb een keer gehad dat ik iets the enthousiast werd met de wd40 en ongeveer hetzelfde probleem had. Had de dag daarna het luchtfilterhuis en slang wat droger gemaakt en toen startte hij weer en liep goed.
Heb jij het luchtfilter ook ingevet?
 
Dan moet het wel iets met het luchtfilter zijn.
Ik smeer altijd de binnenkant van het luchtfilterhuis en de lang in met een beetje wd40. Heb een keer gehad dat ik iets the enthousiast werd met de wd40 en ongeveer hetzelfde probleem had. Had de dag daarna het luchtfilterhuis en slang wat droger gemaakt en toen startte hij weer en liep goed.
Heb jij het luchtfilter ook ingevet?
Ja het luchtfilter iets ingevet. Maar het rare is dus dat als ik de slang van het luchtfilter er op doe maar de deksel van het luchfilter er af dus dat die slang verder niks op aangesloten heeft hij dus belabberd loopt. Dus met slang maar hij gebruikt het luchtfilter dan niet. Mijn luchtfilterslang is nu van binnen droog, kan het zijn dat die ingevet moet worden en het dan weer doet of niet?
 
Nee ik denk niet dat invetten gaat helpen, eerder het tegenovergestelde. Je hebt voor de rest echt niks aan het luchtfilter aangepast?

Weet je of de luchtfilter+slang goed aangesloten zaten toen je ze er vanaf haalde? Misschien is de carb afgesteld op een niet goed aangesloten slang?
 
Nee ik denk niet dat invetten gaat helpen, eerder het tegenovergestelde. Je hebt voor de rest echt niks aan het luchtfilter aangepast?

Weet je of de luchtfilter+slang goed aangesloten zaten toen je ze er vanaf haalde? Misschien is de carb afgesteld op een niet goed aangesloten slang?
Ja alles zat goed aangesloten en indd niks met het luchtfilter gedaan. Snap er helemaal niks van. Maar het is ook raar dat als ik de slang op de carburateur aansluit hij het niet goed doet terwijl ik dan de deksel van het luchtfilter er niet op heb. Ipc heeft hij dan nog geen luchtfilter maar alsnog doet hij het niet met alleen een slang erop. En zonder zijn er geen problemen
 
Heb je een originele vsnaar?
Ja originele snaar
Post automatically merged:

hoe heb je je filter gemonteerd dat wil ook wel eens foutgaan heb ik gezien. foto?
Kan morgen even een foto maken maar die zit goed gemonteerd.

alleen als ik de deksel van het filterhuis er af heb en het filter er uit maar wel de slang aangesloten dan loopt hij ook slecht maar als ik de slang er af haal rijd hij wel goed
 
Als jij je luchtfilter eraf haalt, en hij loopt goed, dan heb je het probleem gevonden. Hij krijgt te weinig lucht.

Dus, jij kan als eerst proberen je luchtfilterelement met wasbenzine schoon te maken (droogt snel, ontvet), je luchtfilterhuis en slang ook schoon te maken. Mocht dat niet baten dan moet je met de sproeier spelen (sproeier 1 maatje omlaag).

Als jij de kleppen correct afstelt en hij verschilt heel erg van wat hij eerst stond, dan kan het best zijn dat hij ook een andere mengsel nodig heeft.

Het is geen major issue. Mocht het helemaal niet lukken dan wilt de lokale scooterzaak wel voor €25 hem opnieuw afstellen. En als zij het niet doen, doen wij van @emfascooters het wel.


en inderdaad, het luchtfilterelement moet je wel goed monteren, anders loopt hij ook belemmerd. Maak eens een foto van hoe hij er nu in zit
 
Back
Top