RensT

New Member
Hallo,

Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn brom zip 4 Takt, ik heb dus laatst in mijn zip een Ducati geel doorgezaagd gemonteerd met 5,7g rolletjes en als sproeier maatje 80 (deze sproeier zat er al in toen ik me scooter kocht). Met deze setup reed me zip gw prima (normale snelheid 60/68 en wind mee 72), hierna had ik toch nog wat rond gekeken op forums en zag ik dat veel mensen bij deze setup toch een grote sproeier hadden/ adviseerde zoals maatje 82 of 84. Dit leek me toch best logisch omdat als mijn zip wat meer benzine nodig heeft en dan iets beter gaat rijden en misschien iets meer vermogen krijgt. Nou heb ik dit weekend twee maten sproeiers gekocht, maatje 82 en 86, als eerst had ik een sproeier 86 hier reed die heel slecht op, hij trok veel slechter, maakte een raar geluid behaalde nog maar een snelheid van zo'n 40/45 en elke keer als hij de top haalde en ik vol gas reed voelde het als of hij elke keer een terug stoot gaf aan het wiel, dit leek me nog best logisch omdat ik dacht dat die te veel benzine kreeg. Hierna had ik toch maar sproeier 82 erin gezet maar hierbij reed hij 50/55 en voor de rest deed hij het zelfde als sproeier 86. Uiteindelijk heb ik alles weer terug gemonteerd (nog wel met ducati geel en sproeier 80) en reed die weer normaal, hoewel ik wel het idee dat ik nu veel meer benzine verbruik dan normaal maar dat weet ik niet zeker.

Kan iemand me helpen deze problemen en dan vooral bij het probleem dat mijn zip hij raar reageert op een grotere sproeier, of te me minsten dit verklaren zodat ik dit kan oplossen.
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Meten is weten :D

Elk blokje is anders, het kan dat mensen zeggen ANDERE sproeier. Ik heb dat zelf ook gehad en de stnd sproeier werkte gewoon een stuk beter dan een grotere.

Dus zal het lekker hierbij laten, en als je het niet vertrouwt lekker gaan meten hvl je verbruikt.
 
Meten is weten :D

Elk blokje is anders, het kan dat mensen zeggen ANDERE sproeier. Ik heb dat zelf ook gehad en de stnd sproeier werkte gewoon een stuk beter dan een grotere.

Dus zal het lekker hierbij laten, en als je het niet vertrouwt lekker gaan meten hvl je verbruikt.

Dankje voor je reactie,

Waarschijnlijk ga ik het dan gewoon hierbij laten, maar is het toch niet een beetje raar dat zelf sommige bedrijven sproeier 82 gebruiken ook al weten ze niet hoe een motorblok reageert. Vind het toch best vreemd dat mijn scooter zo heftig reageert op ÉÉN sproeier maat groter of is dit normaal bij een te grote sproeier

alsnog bedankt
 
Back
Top