Zip opvoeren

Jemairo

New Member
Mannen
Laatst een zip 50cc 4t gekocht. Nu vraag ik me af wat het maximale is dat ik hieruit kan halen kwa snelheid. Wil er dan wel graag nog een begrenzer in kunnen hebben voor de rollerbank. Kan iemand mij helpen?

Advertisement - register to remove this

bartj

HousePaus
Dikke 80cc eronder zeker? En wat ander snel spul. Zal niet goedkoop zijn volgens mij, al ben ik niet thuis in het 4takt koffiemolen gepruttel.

Beste is 2t blok eronder trappen ontgrenzer en rijden maar

Matthijs5664

New Member
Zip 4t blokjes lopen in mijn ervaring tussen de 60/65. Hoger is uitzonderlijk, wellicht met een andere vario.

Op die van mij heb ik een ontgrensd luchtfilterhuis (zitten in meeste gevallen restricties in het std filterhuis, deze kan je er uit dremelen) met sproeier 78 (uit mijn hoofd!) en een keurig afgestelde carburateur. Dit laatste helpt vaak van de 50-55 naar de 60-65. daarnaast moet je een ontgrensde CDI hebben. Dit kan al zo'n goedkope begrenzer-CDI zijn van 50 euro (Link) Let wel de kwaliteit van deze dingen is niet verbijsterend, al heb ik hier weinig gedoe mee gehad tot dusver en al meer dan 1K km mee gereden. Afstellen moet HEEL voorzichtig.

verder in de overbrenging: Std vario is prima, nieuwe snaar moet sowieso als je harder wil. Ik zit zelf op 6.5 grams rollen, daarbij zit ik nog niet in de overtoeren en behaal wel een voor 4T 50cc echt goede optreksnelheid. Verder heb ik de koppeling drukveer vervangen van STD naar Malossi wit. is niet verplicht maar helpt volgensmij wel iets. (Die van mij is in ieder geval sneller dan die van mn maatje zonder die veer).

En natuurlijk geen groot windscherm. Dit vreet snelheid, maar aangezien je brom hebt doe ik maar alsof je deze niet hebt. Oh en sidenote, ik heb een snoruitvoering van 2007, dus ook snorvertanding (denk ik). wat ook nog mee kan wegen.

Advertisement - register to remove this