zip motorblok 4 takt

zippieyo

Well-Known Member
hallo luitjes, ik heb gezien dat er veel mensen ervaring hebben met de zip 2000 ik ben in het bezit van een 4 takt , ik heb best verstand van de hele scooter behalve het blok ( eigenlijk niks dus:*) ik wil mijn blokkie eronderuit halen alleen weet niet welke stappen ik daarbij moet volgen eerst de achterkap eraf dan de motorschorfrontje s ondr je b uddy eraf en dan een wirwar van draden welke deruit? en hoe weet ik bijv welke slang voor de benzine is enz in iedergeval ik hoop dat jullie me hierbij kunne helpen met een stappenplan bijv.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je zelf even rustig kijkt en de draden volgt was je al 10x klaar geweest, zoveel kabels en slangen zitten er niet aan een 4t blok.

-Benzine slang, dat is de enige slang die van het blok (carb) naar de rest van je scoot loopt en hij zit op de carb (logisch??)
-Kabels van de ontsteking gaan van het vliegwiel naar je frame. Kabels van de startmotor ook. Uiteraard moet je de stekkers loshalen.
-Carb zit een autosjook kabel aan ook die heeft een stekker.
-Gaskabel moet je van de carb los schroeven
-Remkabel loshalen bij achterwiel

Dat was hem.
 
hey aidix ondertussen heb ik alle slangetjes deruit en wil ik nu die veer en die grote bout bij me subframe eraf halen alleen valt ie dan niet meteen op de grond of zo als tie op me standaard staat(bok)
 
Back
Top