Zip mist vermogen en loopt eerste 5 min erg traag

Jeroen67

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een zip 4t 2v brom alleen ik heb een probleempje. Wanneer ik mijn scooter start loopt hij de eerste paar minuten erg traag, 20-30 km/h. Als hij eenmaal warm is loopt hij al wel beter maar voor mijn gevoel mist hij nog steeds best wat vermogen, hij trekt traag en op een lang stuk haalt hij de 60 km/h maar wanneer ik een berg op rij gaat hij niet harder dan 45 km/h. Kleppen zijn 3 weken geleden nog gesteld en ook een nieuwe v snaar en bougie. Hopelijk kan iemand me helpen.

Setup:
Malossi vario 6,1 gr
50cc
Sproeier 78
Vario ring er uit
Malossi luchtfilter element
Ducati grijze cdi
 
Advertisement - register to remove this

Hoe is de conditie van de motor : hoeveel heeft hij gelopen , gebruikt hij olie , hoeveel compressie heeft het blok.
Allemaal punten om mee te beginnen. Is hij dit op eens gaan doen , of na de serv beurt.
 
Kan te maken hebben met die Malossi luchtfilter element.
Ik had dat namelijk ook, maar ik had meer dat die soms niet doortrok en stotterd.

Waarschijnlijk heb je dan ook je lucht stelschroef niet afgesteld op je carb.
Malossi lucht filter element laat veel meer lucht toe.
Gewoon origneel houden, bespaart tijd en geld.
Dat ding heb je echt niet nodig voor 50cc.
 
Hoe is de conditie van de motor : hoeveel heeft hij gelopen , gebruikt hij olie , hoeveel compressie heeft het blok.
Allemaal punten om mee te beginnen. Is hij dit op eens gaan doen , of na de serv beurt.
Conditie van motor is prima, heeft 12000km gelopen. Compressie is voor mijn gevoel nog goed maar ga ik voor de zekerheid even checken, toen ik hem kocht trok hij al niet heel snel maar voor mijn gevoel is het wel steeds trager geworden
Post automatically merged:

Kan te maken hebben met die Malossi luchtfilter element.
Ik had dat namelijk ook, maar ik had meer dat die soms niet doortrok en stotterd.

Waarschijnlijk heb je dan ook je lucht stelschroef niet afgesteld op je carb.
Malossi lucht filter element laat veel meer lucht toe.
Gewoon origneel houden, bespaart tijd en geld.
Dat ding heb je echt niet nodig voor 50cc.
Oke, dan ga ik even een origineel lichtfilter er in zetten kijk of dat helpt
 
Ik heb exact hetzelfde maar weet ook jiet hoe het komt….
Is het bij jou al opgelost jeroen?
Zou het ook aan de cdi kunnen liggen?
 
ik had PRECIES hetzelfde issue, maar heb laatst direct een 80 cc cilinder erop gezet en kleppen gesteld (zelf), en nu trekt ie meteen zonder die eerste 5 minuten waarin de motor koud is zo klote te rijden. Weet dus niet wat het probleem is, maar ik had wel een originele luchtfilter dus bij mij was dat het probleem niet want die heb ik nu nog steeds erin zitten.. dat kan ik je wel vertellen.
 
Back
Top