Na het met de hand draaien herinner ik niet meer of ik hem op tijd heb gezet, maar bij stationair liep die prima, zelfs heel stilletjes dus ik geloof niet dat de kleppen tegen de zuiger komen. De kleppen zijn op 0.10 in en 0.15 uit gesteld. De choke heb ik niet gecontroleerd, dat zal ik doen. Voor de rest heb ik niet gezeten aan mijn ontsteking behalve het kapje weghalen en de draadjes solderen, dus ik zou het gek vinden als daar iets mis mee is. De knallen in mijn carb kwamen door terugslag, dus iets met timing? Na het fixen van mijn carb zal ik een ander cdi testen en een ander bougiekabel en ik zal kijken of er iets mis is met de accu/massa, alhoewel startte de scooter in 1x met accu en kick.Toen je hem met de hand draaide , heb je daarna weer het tijdstip van krukas / nokkenas , gecontroleerd ? Klepspelling gecontroleerd ?
En aangaande het verzuipen , minder met sproeier 82 , heb je gecontroleerd of de choke werkt , en of er spanning op komt te staan , als de motor loopt ? En heb je nog een gewone cdi liggen , probeer het daar eens mee. En tot slot , zit het vliegwiel goed op de spie ( knallen in carb)
De twee lassen zijn met isolatietape afgedekt van elkaar, en de draden dus ook. Ik hoop dus dat dat geen storing zal veroorzaken. Ik heb maar twee draden gezien bij de stekker, dus ik heb geen idee hoe het zit met massa. Ik zal na het lopend maken een ander cdi testen. Misschien zal ik eens moeten kijken naar de draadjes van de ontsteking,Sproeier 82 is groot zat naar mijn ervaring, ik doe 80.
zaken als terugslag doen denken aan vonk op het verkeerde moment, of een verkeerd afgestelde kleppen timing waardoor er bij de ontbranding een klep open gaat of nog niet gesloten was.
Goed werk dat je de draadjes hebt gesoldeerd. Het feit dat ie stationair loopt geeft aan dat je ze niet verwisselde. Zijn de twee 'lassen' goed geïsoleerd van elkaar, en liefst met enige ruimte ertussen om storing te voorkomen op de pulse naar de CDI?
Maar ook: goed geïsoleerd ten opzichte van de massa?
Een enkel keertje gaat er iets mis met de stekker op de cdi. Check of de pinnetjes nog recht zijn.
Inderdaad even een andere cdi proberen is ook goed, en kan de afstandsbediening roet in het eten gooien?
Toen je hem met de hand draaide , heb je daarna weer het tijdstip van krukas / nokkenas , gecontroleerd ? Klepspelling gecontroleerd ?
En aangaande het verzuipen , minder met sproeier 82 , heb je gecontroleerd of de choke werkt , en of er spanning op komt te staan , als de motor loopt ? En heb je nog een gewone cdi liggen , probeer het daar eens mee. En tot slot , zit het vliegwiel goed op de spie ( knallen in carb)
Update!Sproeier 82 is groot zat naar mijn ervaring, ik doe 80.
zaken als terugslag doen denken aan vonk op het verkeerde moment, of een verkeerd afgestelde kleppen timing waardoor er bij de ontbranding een klep open gaat of nog niet gesloten was.
Goed werk dat je de draadjes hebt gesoldeerd. Het feit dat ie stationair loopt geeft aan dat je ze niet verwisselde. Zijn de twee 'lassen' goed geïsoleerd van elkaar, en liefst met enige ruimte ertussen om storing te voorkomen op de pulse naar de CDI?
Maar ook: goed geïsoleerd ten opzichte van de massa?
Een enkel keertje gaat er iets mis met de stekker op de cdi. Check of de pinnetjes nog recht zijn.
Inderdaad even een andere cdi proberen is ook goed, en kan de afstandsbediening roet in het eten gooien?
Dit is geen lucht , maar een mengsel schroef , hiermee regel je de benzine toevoer stationair , misschien dat je deze nog wat na moet stellen .Luchtschroefje opengedraaid
Mijn stationairschroef reageert helemaal niet, en de luchtstelschroef/mengselschroef heeft daar geen invloed op. Wat ik vermoed is dat mijn stationairsproeier verstopt is.het afstellen van het stationair toerental , doe je met de stationair schroef , deze zit als je een cvk carb hebt , op de halve maan ,waar de gaskabel ook op zit . De gaskabel , moet iets speling hebben , zodat deze de schuif niet tegen kan houden , met zakken . ook zou je even het membraam boven in de carb na kunnen kijken op scheurtjes .
Dit is geen lucht , maar een mengsel schroef , hiermee regel je de benzine toevoer stationair , misschien dat je deze nog wat na moet stellen .
Motor warm draaien , dan mengselschroef helemaal dicht , en dan om te beginnen 1,5 slag open , motor starten , en met de stationair schroef afstellen , totdat deze net blijft lopen . Daarna met de mengsel schroef ( in of uit draaiend ) het hoogste toerental op zoeken .
als laatste met stationair schroef het toerental afstellen op 1900/2000 toeren .
Op het gashendel moet je de kabel afstellen , zodat je ongeveer een cm vrije slag hebt
Hallo iedereen, ik heb vandaag een 80cc HRR cilinder gemonteerd op mijn Zip 4T2V. Na het monteren kwam er een probleem kijken, namelijk dat:
De scooter prima stationair loopt, maar zodra ik ga rijden dat hij erg stottert en inhoudt. Ik probeerde daarna zonder luchtfilter te rijden en had voortdurend terugslag, hoorde knallen uit mijn carb komen en mijn scooter zat te rammelen bij gas geven. De zuiger is gemonteerd op het BDP, en ik heb het vliegwiel met de hand gedraaid en hij liep vrij. Wel heb ik een paar dingen te zeggen:
Mijn onstekingsstekker wou er niet uit, dus heb ik de draadjes uiteindelijk doorgeknipt en teruggesoldeerd. Ook heb ik een nieuwe bougie, v-snaar, rollen en geleiders gemonteerd. Ik heb sproeiers 86, 82 beide geprobeerd maar ik merkte geen groot verschil behalve dat 82 iets minder verzoop. Verder heb ik veel met de luchtschroef gespeeld maar hij liep nog steeds niet lekker. Uiteindelijk is mijn sproeier afgebroken in het sproeierbuisje, dus hij loopt nu helemaal niet meer door teveel aan benzine, wat ik ga maken. Maar heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Setup:
Zip 4t2v 2014
80cc HRR cil
Naraku nokkenas
Multivar Malossi
7.2g rollen met witte drukveer
Standaard koppelingshuis
Sproeier ~82
Begrenzer afstandbediening
Notitie: voor het installeren van de 80cc reed de scooter als een zonnetje.
Minder kans maar wel aanwezig kapotte cdi, kijk na of de bougiekabel goed is aangesloten op de dop en op de cdi. Ze draaien in schroefdraad in cdi en mogen niet los erin zitten.Je hebt het blokstekker losgeknipt, kijk daar even na of er geen kortsluiting ontstaat. Ploffen uit de uitlaat is misfire.
Ploffen uit de inlaat is of verkeerde timing of lekkende inlaatklep. Hvl km heeft je blok gelopen? Groot kans dat de inlaatklep schotel is (op).