zip knipperlichten met dagrijverlichting voor + achter problemen

daan3010

New Member
Ik heb een probleempje met mijn nieuwe led knipperlichten.
Wanneer ik het contact aan heb, knipperen ze supersnel, maar wanneer ik de scooter heb gestart knipperen ze normaal. Ook deed eerst de dagrijverlichting achter het, alleen nadat ik het (originele) achterlicht heb aangesloten, werkt alleen nog het remlicht in de knipperlichten en de dagrijverlichting niet meer. Ook doet opeens het grote licht van mijn booskijker het niet meer, hier heb ik overigens niet aan gezeten.
 
Advertisement - register to remove this

Led knipperlichten hebben een veel lagere weerstand dan gewone bolletjes, dit zorgt er voor dat je knipperlicht relais op hol slaat.

Er zijn 2 oplossingen voor :

Of je plaatst een weerstand bij je knipperlichten (onhandig en bedrading verkloten)

Of een nieuw knipperlicht relais monteren wat niet weerstand afhankelijk is.

Laatste is veruit het simpelst en blijft ook gewoon werken als je terug naar normale knipperlichten gaat.

Is er soms een zekering kapot waardoor verlichting het niet doet ?
En zijn de bolletjes nog wel heel ?
Anders gaan meten waar nog wel spanning is en waar niet meer.
 
Led knipperlichten hebben een veel lagere weerstand dan gewone bolletjes, dit zorgt er voor dat je knipperlicht relais op hol slaat.

Er zijn 2 oplossingen voor :

Of je plaatst een weerstand bij je knipperlichten (onhandig en bedrading verkloten)

Of een nieuw knipperlicht relais monteren wat niet weerstand afhankelijk is.

Laatste is veruit het simpelst en blijft ook gewoon werken als je terug naar normale knipperlichten gaat.

Is er soms een zekering kapot waardoor verlichting het niet doet ?
En zijn de bolletjes nog wel heel ?
Anders gaan meten waar nog wel spanning is en waar niet meer.

Ik heb uiteraard weerstanden gemonteerd. Alle bolletjes zijn ook in orde. Morgen zal ik nog even de weerstand checken.
 
Back
Top