zip in beslag genomen

Die mij aanhielt laatst was wel aardig :D hij zei dat me scooter mooi was enzo :p ik zo: nou ik vind uw motor niet echt mooi eigeluk 8P :p hij zo: jah ik ook niet...

maar ff ontopic:

Ik zou maar gewoon relax doen, ok het is niet eerlijk wat ze deden... maar dat doen ze omdat jij niet gewoon mee werkt. Als je relaxt meewerkt en beleefd doet scheelt het al veel in hoe zij tegen jou doen.
 
ja dit soort dingen krijg je als het politie korps "landelijk" niet aan zijn quotum van boetes komt. Egt bummer voor je. kan je niet gewoon langsgaan en zeggen dat je je scoot op komt halen? of moeten ze um nog checken ofzo?

gr Pim
 
ik denk dat ze hem alwel op de rollerbank gezet hebben, maar niet geloven dat hij niet/amper te hard loopt, en omdat je al niet erg meewerkte ze je op elk klein ding willen pakken, en het dus nakijken?

zou wel een flikker streek zijn :(

groeten
 
-derbi-senda- said:
ja dit soort dingen krijg je als het politie korps "landelijk" niet aan zijn quotum van boetes komt.
Wat een onzin...

Je leest zeker geen kranten, of luisterd het nieuws? De 1e helft van 2005 is namelijk elk korps van de politie, makkelijk aan zijn quotum van het aantal boete's gekomen...

Als dit niet het geval is, gaat men eerder flitsen, dan incidenteel bromfiets-jeugd pesten....

Ik heb nog nooit ruzie met een agent gehad, (zelfs toen ze me pakten, tijdens het wildplassen.). Als je gewoon correct bent, doen zijn ook heel aardig.. Het zijn net als wij, gewoon mensen van vlees en bloed, en hun beroep uitoefenen....Je hebt er altijd zeikerds tussen zitten.. maar ook zeker hele relaxte personen :).
 
@TS: je vind het verrot dat je een boete hebt gehad, maar je hebt wel gereden en ik denk dat ze dat ook gezien hebben. Als je geen boete wilt, moet je een certificaat halen. Weet je wat ik verrot vind? Als ik met me auto of scooter een aanrijding krijg met een scooterrijder die geen cerificaat heeft... Dan moet ik dan nog maar eens zorgen dat ik me centjes krijg, stel dat die gozer blijft staan en dr niet vandoor gaat of er dus om die rede wel vandoor gaat. Sommige bekeuringen zijn zinloos en heb ik ook cker een hekel aan, maar deze boete vind ik verdiend.

@Cipher: Rijden zonder certificaat is een wet-mulder gedraging en in die zin ben je een betrokkene en dus geen verdachte. Politie legt je een administratieve sanctie op zonder dat er ook maar 1 rechter aan te pas komt. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is is niet van toepassing op deze wet. Hier is het: Schuldig tot jij zelf het tegendeel bewezen hebt.

Naar mijn mening staat de politie dus gewoon in hun recht. Jij kan niet in hun ogen kijken of ze je hebben zien rijden. Anyways.. Botte gedrag is irritant maar het is de toon die de muziek maakt en ik denk dat jij ook niet aardig tegen hun bent geweest. Actie = reactie. Ik zou die boete gewoon accepteren. Jij kan je wel zoals je zegt "in je kont genomen voelen" maar dan zeg ik op mijn beurt: had je maar niet moeten gaan rijden... Dan zoek je dit gezeik allemaal zelf op. Als jij je trouwens gediscrimineerd voelt dan zou ik dat aangeven bij Radar of bij een chef van het betreffende politiebureau.
 
jaaa dat ga ik ook hoor sjefferd...maar hoe dan ook, deze flikkers waren gewoon flikkers, enneh of ik nou met of zonder certificaat rij ken jou ook weinig schelen hoor, ik ben geen 16 jarige kleuter meer die alleen maar rondjes zit te sjeezen, ik gebruik dat ding alleen voor naar me werk te komen...en ken mij toch niet schelen of ze me hadden zien rijden, zolang ik geen geld boom in me 8tertuin heb wil ik niets betalen...als de dat ken snappen ....
 
Canarie said:
ja toen ik belde zeiden ze dat hij nog technisch onderzocht moest worden ofzo, maar toen ze em in beslag namen, zei hij alleen rollerbank...

Als je scooter eenmaal uit het verkeer is gehaald, door de politie. Mogen ze er alles mee doen wat ze willen (je weet wel wat ik bedoel met ''alles'')
 
Canarie said:
en verder kan ik niets doen? weet iemand trouwens of ze die euro begrenzer weg gaan halen eruit?

Check ff de site www.begrenzer.nl

Daar staat dat ze 'm er niet uit mogen halen...... ik weet niet ckur of dat in de praktijk ook zo is, maar je kan ff een mailtje sturen naar begrenzer.nl en dan vragen hoe het precies zit. Iig Suc6!

Grtz Racierox
 
In belgie gaat dit toch heel anders hoor, heb je je papieren nie bij, krijg je nog kans om ze onder begeleiding te gaan halen bij je thuis ofzo..

en over die rollen, als die flikken je een beetje zoeken en beetje ruzie stoken vraag je gewoon naar het 'eikingsattest' of zo van die rollen, hebben ze da niet bij zouden ze u theoretisch gezien moeten laten gaan :d
 
Tom K said:
Als je scooter eenmaal uit het verkeer is gehaald, door de politie. Mogen ze er alles mee doen wat ze willen (je weet wel wat ik bedoel met ''alles'')

Precies.

Als de politie het als een "gevaar voor de openbare weg" verklaard, mag hij ingenomen blijven etc etc. Je zou hem dan eventueel via de domeinen terug kunnen kopen... Maar daar gaan meestal een heleboel maanden/jaren overheen...

Oftewel.. Wees netjes en correct, en ze matsen je... (ook al vind je, dat je alsnog geplukt wordt)
 
Op de site van Eurobegrenzer staat dat het niet strafbaar is als ze niet zien dat jij de boel zit te flashen. Helaas is vanaf 1 september 2005 een nieuw wetsartikel ingegaan waarin staat dat een begrenzer op je scoot hebben strafbaar is. Dus ook al heb je hem niet aan!
 
Unforgiven_nl said:
Op de site van Eurobegrenzer staat dat het niet strafbaar is als ze niet zien dat jij de boel zit te flashen. Helaas is vanaf 1 september 2005 een nieuw wetsartikel ingegaan waarin staat dat een begrenzer op je scoot hebben strafbaar is. Dus ook al heb je hem niet aan!

www.begrenzer.nl said:
Leuk om te weten!!
Volgens de wet is het verboden een begrenzer te hebben die OMKEERBAAR is. Deze begrenzer kan je uitzetten door middel van een plug. Alleen is het niet eenvoudig voor de politie aan te tonen dat JIJ de mogelijkheid of de sleutel had om de begrenzer uit te zetten ALS je de plug voor de controle WEGGOOIT. Ook al voeren ze technisch onderzoek uit en vinden ze de begrenzer, dan mogen ze de begrenzer niet verwijderen. Doen ze dat toch dan kan je gelijk een klacht indienen wegen chantage van je scooter/brommer.

Dit gaat niet meer op dus??? Wazige shit dan....
 
Racierox said:
Dit gaat niet meer op dus??? Wazige shit dan....
Nope, ik heb een begrenzer op mijn scoot gehad, maar zat gelukkig niet aangesloten. Maar als die wel aan zat gesloten en werkte hadden ze hem in beslag genomen. Nu wordt je scoot al in beslag genomen als je de begrenzer erop hebt, al werkt die niet.. zoals gezegd werd
 
JorneP said:
Tja, als jij gaat rijden zonder certificaat wat nog geen 30 euri kost, moet je het zelf weten.. de boete's zijn iig veel hoger :)

Boete = 65 Euro, als dat ding niet is opgevoerd (hier wel dus) is volgens mij de kans erg klein dat je wordt aangehouden...
 
Back
Top