Zip iget uitgevallen en start niet meer

MK024

New Member
Vandaag was ik net thuis aangekomen met mijn scooter en toen ik net bij de poort was viel de scooter uit, rolde hij door en ging het motorlampje aan.
Ik heb hem even een uurtje nog laten staan en probeerde hem opnieuw te starten. Hij maakte het geluid dat die altijd maakt als die start maar sloeg die alleen niet aan.
Ik heb de boogie gechekt maar die blijkt gewoon goed te zijn.
Mijn iget heeft een power commander aan de ecu zitten. Het is een blauw kenteken.
Laatste tijd viel de scooter ook tijdens het rijden gewoon uit maar ik dacht dat dit was omdat ik met mijn knie tegen het contact aankwam (wat vaker gebeurd) maar ik denk nu toch dat dit niet het geval was. Maar ik deed het contact gewoon weer aan en hij deed het gewoon.

Ik heb niet al te veel verstand van scooters en mijn vriend vertelde mij dat ik een onderhoudsbeurt moest gaan doen en dat dit eigenlijk al rond de 5000km moest gebeuren. Mijn km stand stand nu rond de 10500 en ik heb nooit een beurt gehad en ook niet mijn olie gecheckt of bijgevuld. Het ergste is dat ik net thuis kwam met de onderdelen en olie voor de onderhoudsbeurt. Ik heb de olie gecheckt en er zat veelste weinig in. Er zat 1 mini druppeltje aan het uiteinden van de oliepeil net onder het onderste streepje. Ik weet dat het heel dom is dat ik nooit aan olie heb gedacht en hoop dat dit niet al te erge consequenties heeft.

Wat is het probleem? Wat is er mogelijk kapot en wat moet ik doen/checken.

Ik heb een Piaggio Zip I-get uit 2020. Ik heb deze gekocht bij de 3300km.

De dichtbijzijnste scooterwinkel is 15km verderop ik kan deze scooter ook niet brengen daarom vraag ik hier voor hulp.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top