Zip iGet startknop doet het soms niet

joepvand

New Member
Mijn iGet zip uit 2019 heeft een nieuw probleem gekregen, als ik hem probeer te starten doet de startmotor het niet, na een paar keer proberen opeens wel. De benzinepomp loopt wel als ik het contact aanzet en de accu is nog vol. Kan het zijn dat er een draadje naar de startmotor los zit of is dit een bekend probleem?
 
Advertisement - register to remove this

Joep,

doet je remlicht het wel goed of doet dit het soms ook niet?
Probeer eens met de andere remhevel in te knijpen of beide remhevels en kijk of de startmotor dan wel draait.
Hoor je wel het startrelais klikken als je de startknop drukt en de startmotor loopt niet?
 
Joep,

doet je remlicht het wel goed of doet dit het soms ook niet?
Probeer eens met de andere remhevel in te knijpen of beide remhevels en kijk of de startmotor dan wel draait.
Hoor je wel het startrelais klikken als je de startknop drukt en de startmotor loopt niet?
De relais hoor ik inderdaad wel klikken, beide remhevels geprobeerd maar dat hielp helaas niet.
 
Als je relais wel klikt als je de startknop drukt is vermoedelijk het schakelcontact van je relais verbrandt.
Probeer eens het volgende als de startmotor niet wil draaien.
Zoek het startrelais op en verbind de twee dikke draden met elkaar, als de motor dan wel goed loopt is je startrelais defect en moet je dit vervangen.
 
Back
Top