Ak2004

New Member
Hallo kan iemand mij helpen, ik heb een zip iget die nu 48 loopt maar ik wil de topsnelheid veel hoger rond de 70. Wat zijn dingen die ik kan doen buiten malossi ecu en vario. Heeft iemand misschien ook iemand ervaring met een polini HI-speed?
 
Advertisement - register to remove this

Als je hoger dan 70 wil kan een 80cc malossi helpen.
Als je harder wilt, koop een 2takt zip of 4takt zip
2t kan overigens harder lopen dan 70 :p
4t gaat moeilijker, maar CDI vervangen helpt al een hoop
 
Als je hoger dan 70 wil kan een 80cc malossi helpen.
Als je harder wilt, koop een 2takt zip of 4takt zip
2t kan overigens harder lopen dan 70 :p
4t gaat moeilijker, maar CDI vervangen helpt al een hoop
Ja het liefste wil ik de 50cc houden, maar er wel zoveel mogelijk uithalen.
 
Ik heb gezien dat iemand rond de 70 haalde met volgende setup:
Malossi ECU met het aangeleverde aanzuigrubber
Malossi multivar met 6,1g rollen
Piaggio V-snaar 82645r
 
Als je zo hard wilt rijden dan moet je een motor kopen. Opvoeren is een slecht idee. Vooral als je een ongeluk meemaakt en ze keren niet uit waardoor jij de rest van je leven je centen mag inleveren aan de tegenpartij. Laat dat ding toch lekker origineel. Wil je perse zo hard rijden, haal dan een motor.
 
In theorie is dit niet nodig, mijn zip gaat 52 gps met een standaard ecu. Volgens mij maar met 7250 toeren(correct me if i'm wrong). Wanneer een Malossi ECU(10.000 toeren) gebruikt wordt zal je 52 * 1/0,725 = 72 gps moeten halen
Bedankt voor je reactie, het lijkt me niet dat hij met alleen een malossi ecu 72 haalt gps
 
Met mijn vorige setup haalde ik 68

De setup was:

7 gram rollen
Originele v snaar
Malossi ecu + verdikte inlaatslang

Met de malossi inlaatslang zal je ook 68 halen. Dit is dan ook echt de limiet van de vertanding aangezien je dan de toerenbegrenzer hoort
 
was die 68 gps?

En of je dan trouwens graag met 10k toeren wilt rijden is ook nog een dingetje, lijkt me niet goed voor het blok.
Vanaf iets van 55 erg omhoog in toeren. Zelf rijd ik dan weinig over die snelheid want het is best irritant.

Wel accelereert hij dan opeens behoorlijk snel.

En ja het was 68 gps.
 
Bij mij gaat het precies hetzelfde, is behoorlijk irritant ja. Hoef niet per se 75 te gaan, maar om rustig rond de 60 te kunnen rijden vind ik best fijn. Misschien dat een iets beredere snaar daar mee helpt (of een langere/kortere?)? Had al een keer eerder een dayco snaar gemonteerd maar merkte geen verschil, leek eerder slechter te lopen. Die was maat 18 X 848. Heb overigens geen idee wat de standaard maat is in een liberty s
 
Helaas valt er niks te winnen met de snaar bij een zip. Heb nu al een langere en kortere snaar gehad maar hij ging er alleen maar slomer door.

Met de kortere mitsiboshi snaar die standaard bij een nieuwe zip komt ging hij met alleen een multivar ipv 55 net 51

Met de langere polini kevlar snaar (248.044) ging hij met de malossi ecu en dikke inlaatslang 62 ipv 68. En hij was maar 18,5x739 dus zoveel langer was hij niet.

Ik denk dat je eerder met shims wel winst kan behalen. Als je met de originele snaar bij de achterste poelie kijkt zie je dat hij niet helemaal naar boven staat.
 
Heb je hier ervaring mee? Heb nog nooit shims in de overbrengen geplaatst dus heb wel wat vragen:
Waar moeten ze? tussen de ramplaat en variobus?
Aan wat voor dikte moet ik denken? 1 a 2mm? Heb nog wel iets van 2mm schroefdraad van krukas uitsteken dus de moer heeft genoeg vlees
Moet je dan ook shims ergens in/achter de poulie doen omdat de variateur en koppeling/poulie anders niet recht meer voor elkaar zitten?
 
Helaas heb ik hier geen ervaring mee. Een ander forumlid had dit wel gedaan en toen kwam de polini snaar wel helemaal aan de top bij de achterste poelie. En helaas weet ik ook niet meer wie het is. Waarschijnlijk even door het forum zoeken met "piaggio zip snaar".

Wel weet ik dat de shims tussen de halfpoelie aan de voorkant en de variobus moeten komen.
 
Had nog even over dat shimmen na gedacht en wat op het forum rond gekeken. Maar om op de top minder toeren te krijgen moet de variobus juist korter zijn, voor hoever dat dan kan tenminste. Want de snaar moet zo hoog mogelijk op de variateur komen.
En het lijkt me dan ook dat de koppelings poulie niet meer recht achter de variateur en starterkrans zit, lijkt me niet goed voor de snaar. En de koppelings poulie krijg je volgens mijniet zo maar een stuk naar achter
 
Het is inderdaad zoals je het zegt. Met een langere variobus gaat de snaar hoger in de vario staan en met een kortere gaat hij lager staan.

En de snaar staat altijd recht. Daar compenseert de vario voor ookal heb je de halfpoelie verplaatst met shims.

Laten we als voorbeeld nemen dat je een extra shim bij de vario hebt gezet. Nu heb je in feite de halfpoelie iets verder op je krukas gezet (dus meer de kant op waar je zelf staat). Hierdoor staat de snaar dus lager op de halfpoelie dus heb je vanuit stilstand een betere acceleratie maar een lagere topsnelheid.

Bij een kortere variobus is dit precies andersom. De halfpoelie zit dan verder op de krukas. Hierdoor zit de snaar hoger op de halfpoelie en is de acceleratie vanuit stilstand verslechterd maar de topsnelheid is verhoogd.

Wel moet je kijken of er nog genoeg ruimte is voor de halfpoelie om op de monteren en of er nog genoeg schroefdraad over is.
 
Back
Top