Zip iget opvoeren

Timvdsmeede

New Member
Ik heb een piaggo zip iget uit 2019, ik heb op deze scooter malossi ecu en multivar met 7,5gram rollen geïnstalleerd alleen loopt de scooter maar rond de 56/57. Is dit normaal of heb ik iets verkeerds gedaan.
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk niet dat je iets fout hebt gedaan.

De ecu is een apart verhaal. In deze unit zitten de zogenaamde "mappen"

In deze mappen word onder andere vastgelegd hoe hard de brommer Max kan gaan voor de begrenzer aanslaat. (Software matig)

Met een ecu kun je eingelijk niet zoveel als vroegere types met een cdi.

Let wel, als ze van de band rollen zijn euro 3/4 standaard rond de 45km/U . Dus 56km/u is best snel!

Alleen aanpassingen in de "mappen" kunnen ervoor zorgen dat de snelheid verhoogt kan worden. Maar wel met inachtneming dat de toeren niet te hoog worden.

Daarom ben ik niet dol op ECU scooters.

Hopelijk heb je hier iets aan een leg je de lat bij een ECU niet te hoog. Of je moet zelf de software kunnen herschrijven. (Denk het niet)

Een "onbegrenste" ECU word vaak binnen de WOK gehouden. Vandaar dat die niet harder gaat. Maar ze noemen het toch "onbegrensd" yeah right. ;)

Of een grotere cilinder méér snelheid genereert durf ik niet te zeggen.

Ik heb een sym orbit euro 4. Varioring verwijderd maar 0,0 verschil.
 
Tim,

waarom jammer om te horen.
Je hebt een zuinige en fijne scooter waarvan je lang plezier van kunt hebben als je hem tenminste goed behandelt.
Persoonlijk zie ik het opvoeren van een 50cc-tje 4-takt als moedwillige vernieling.

Dit forum staat er vol van, scooters die zijn mishandeld en daarna wraak nemen en je in de kou laten staan.
Waarom 50+ rijden op een kronkelig fietspad die je deelt met andere weggebruikers.
De tijdwinst is minimaal want je kunt toch niet overal deze snelheden rijden en vaak is het ook nog zo dat als de scooter deze snelheid heeft bereikt je alweer in de remmen moet!

Ben tevreden met je fijne scooter en lach andere uit die continue moeten sleutelen om hun scootertje aan de praat te houden en ze regelmatig laat te voet gaan. :):):)
 
Back
Top