Zip iget malossi multivar doet niks bij gas geven

RanSmeets21

New Member
Ik heb mijn malossi multivar gemonteerd bij mijn Piaggio Zip 4t 3v 2018. Ik heb de gehele set gemonteerd(zonder de varioring), dus ook de bus vervangen. Ik heb de bussen vergeleken maar ze zijn exact t zelfde. Toen ik alles in elkaar had gezet liep mijn scooter en alles werkte maar als ik gas gaf ging ik niet vooruit. Ik hoorde wel aan mijn uitlaat dat ik gas gaf etc. maar het wiel of iets, idk, maakte geen contact? Ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met de krans want het wiel loopt wel als ik hem op zijn standaard heb. (Nogsteeds niet bij gas geven, maar gewoon zachtjes lopen zoals altijd)
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Open je kap en check of alles goed vastzit want als je scooter start zit je multivar gewoon niet goed vast zorg ook bij het terug zetten dat je v snaar goed straks staat
 
Heb je ook geprobeert om het wiel met de hand te draaien terwijl de kap eraf is. Dan kan je zien of er iets niet goed is
Post automatically merged:

Heb je er ook een witte drukveer ingezet
 
Ik heb het wiel gedraaid, niks te zien, ik heb aan het koppelingshuis gedraaid, dan draait het wiel ook gewoon mee. Ja ik heb een witte drukveer geplaatst.
 
Staat de v-snaar strak?
Post automatically merged:

als je multivar niet goed vast zit heb je wel iets heel speciaals gedaan want is vrijzel onmogelijk. Mij zou het ieder geval niet lukken.

De starterkrans zou wel los kunne zitten. Maar dat zou je wel merken.
 
Heb je ook de trekveertjes vervangen en heb je deze goed gemonteerd?
Want als de motor draait en de riem slipt niet over de vario of over de poulie van je koppeling en het achterwiel draait niet mee, terwijl het blokje toeren maakt, grijpen je koppelingsschoenen niet aan.
 
De v-snaar staat strak en de multivar zit goed, de starterkrans ook. Hij lijkt alleen niet heel diep te zitten, ietsjes minder diep dan dat ie zat naar mijn mening. Hij sluit ook niet aan op die grote tandjes van de bendix, idk of dat t is.

Ik heb de trekveertjes niet vervangen maar heb wel de witte drukveer vervangen dus ik ben er wel aangekomen. Ben er vrij zeker van dat de veer goed geplaatst is maar hoe fix ik dat mijn koppelingschoenen wel aangrijpen? Ik heb namelijk alles gedaan hoe het moet hoe het op youtube en internet staat.
 
Dat is de bedoeling
Post automatically merged:

Kan je hem niet starten zonder kartekap
Post automatically merged:

Dan ken je precies zien wat er gebeurt
 
Ja dat dacht ik ook maar op internet zie ik ook video’s waar hij minder strak staat. Daarbij, heeft iemand een tip hoe ik hem gemakkelijker er terug op zet?

Dat zou ik kunnen doen, maar heb wel eens gelezen dat dat gevaarlijk is omdat sommige schroefjes zich vastzetten in de kap.
 
Je bendi raakt beschadigt en de as van de koppeling draait ook in een glijlager in de çarterkap. Niet starten zonder carterkap.

Zitten er wel rollen in? En zit de ramplaat goed in de variateur?
 
Ja dat dacht ik ook.
Ja, rolletjes zitten erin en de ramplaat zit ook helemaal prima.
Ik weet echt niet wat ik moet doen om het op te lossen.
Kan er iets stuk gaan als ik gas blijf geven zonder dat het wiel harder gaat draaien? Kan er iets stuk gaan? Anders kan ik gewoon blijven testen(met de carterkap erop natuurlijk, wel zonder boutjes)
 
Back
Top