Zip iget loopt slecht na opvoeren

Giovanni683

New Member
Goedenavond allemaal,

ik heb een zip snor iget uit 2019, en die was helemaal standaard. Nu heb ik hem opgevoerd met een blue performance ECU en een gladde variobus. Nu heb ik het probleem dat hij regelmatig een soort van verzuipt(daar lijkt het op) als ik vol gas geef heeft hij geen toeren en het wiel gaat niet eens draaien, hij pruttelt alleen heel raar. Ook trekt hij in het begin heel slecht op.
Kan iemand mij misschien helpen??
Alvast bedankt:)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Blijkbaar niet!
Wel click, geen play.

@Giovanni683, verkoper contacteren, er klopt iets niet met dat ding.
Waarom verkoper contacteren? Hij heeft er zelf aan liggen klooien en niet de verkoper. Als hij na aankoop niet goed is en je gaat dan vanalles eraan doen dan moet je niet verwachten dat een verkoper je nog tegemoet komt. Dat moet je bij een scooter zaak ook niet proberen. En dit lees ik ook nergens terug eigenlijk (dat de scooter al niet in orde was na aankoop). Kan zomaar zijn dat de scooter wel goed was voordat TS de boel ging opvoeren.
 
Waarom verkoper contacteren? Hij heeft er zelf aan liggen klooien en niet de verkoper. Als hij na aankoop niet goed is en je gaat dan vanalles eraan doen dan moet je niet verwachten dat een verkoper je nog tegemoet komt. Dat moet je bij een scooter zaak ook niet proberen. En dit lees ik ook nergens terug eigenlijk (dat de scooter al niet in orde was na aankoop). Kan zomaar zijn dat de scooter wel goed was voordat TS de boel ging opvoeren.
Even goed lezen.
TS heeft hem opgevoerd door een gladde variobus en een Blue performance ECU te monteren.
Verder heeft hij aan de scooter niks veranderd.
 
Goedenavond allemaal,

ik heb een zip snor iget uit 2019, en die was helemaal standaard. Nu heb ik hem opgevoerd met een blue performance ECU en een gladde variobus. Nu heb ik het probleem dat hij regelmatig een soort van verzuipt(daar lijkt het op) als ik vol gas geef heeft hij geen toeren en het wiel gaat niet eens draaien, hij pruttelt alleen heel raar. Ook trekt hij in het begin heel slecht op.
Kan iemand mij misschien helpen??
Alvast bedankt:)
Het zit hem zeer waarschijnlijk in de ECU want de ik heb. Vandaag de originele ECU erop gezet en dan loopt hij 10x beter. (Ik verders nog geen andere rollen gebruikt misschien dat dat nog wat kan veranderen aan de ontgrensde ECU) Maar nu start hij weer heel slecht maar als hij eenmaal gestart is loopt hij goed. Dus ik weet niet wat daarvan het probleem kan zijn.

iemand ideeën ?
 
Het zit niet "waarschijnlijk" in de nieuwe CDI maar "definitief zeker" in de nieuwe ECU.
Dat heb je zelf aangetoond door de originele ECU weer terug te wisselen.
Met originele ECU start jouw scooter goed, met de nieuwe ECU niet meer.

Het kan zijn dat dit fenomeen inherent is aan dit type ECU omdat de ontsteekcurves van deze snellere ECU's over het algemeen agressiever (vervroegd) zijn.

Als men om die reden geen rekening heeft gehouden met de lage toerentallen kan het zijn dat de vonk bij het starten veeeel te vroeg komt en dat daardoor de scooter slechter start.

Dit alles is giswerk en je zult toch echt je probleem moeten voorleggen aan de verkoper.
 
Back
Top