Zip iGet kleine opvoer vragen

SebZip

New Member
Ik wil graag een aantal kleine aanpassingen doen aan mijn Zip iGet;
Ten eerste de trekveren, welke zitten er standaard in en met welke trekt ie wat beter op?
Ten tweede een sportluchtfilter; heeft dit meer zin?
En ten derde een witte Malossi drukveer.
Betreft een snor met nu alleen gladde bus en 8,4 gram rollen. Wil met bovenstaande vooral meer trekkracht krijgen (rollen wil ik nog gaan verlichten denk ik)
 
Advertisement - register to remove this

opvoeren zul je met trekveren rollen en drukveer niet doen dat is enkel voor afstellen, als je een betere trekkracht wil zou ik gewoon de rollen wat verlichten en kijken of dat beter is maar daar lever je wellicht wel wat topsnelheid mee in
 
trekveren helpen wel degelijk met optrekken. Je kan de +1000rpm (wit) proberen, weet alleen niet of de standaard ecu genoeg toeren toelaat daarvoor. Sportluchtfilter werkt niet met de standaard ecu. Of een witte drukveer beter is voor een snor zou ik niet weten, die is er vooral voor om het toerental wat hoger te krijgen als je het gas weer open doet, terwijl je nog vooruit rolt na het gas dicht te hebben gedaan. Ook heeft een sterkere drukveer hetzelfde effect als iets lichtere rollen
 
trekveren helpen wel degelijk met optrekken. Je kan de +1000rpm (wit) proberen, weet alleen niet of de standaard ecu genoeg toeren toelaat daarvoor. Sportluchtfilter werkt niet met de standaard ecu. Of een witte drukveer beter is voor een snor zou ik niet weten, die is er vooral voor om het toerental wat hoger te krijgen als je het gas weer open doet, terwijl je nog vooruit rolt na het gas dicht te hebben gedaan. Ook heeft een sterkere drukveer hetzelfde effect als iets lichtere rollen
Thanks man! Vond wel raar had eerst 9 gram rollen en met 8,4 rollen had ik eigenlijk geen verschil... Ik ging ook van 38/39 top naar 40 top. Misschien dat ik daar rekening mee moet houden dat mijn scooter anders reageert op rollen etc? Ook met 8,4 had ik bijna geen trekkracht bij optrekken 0-5 km/h.
 
heb je de originele trekveren? Als je +1000rpm erin doet is de dip aan het begin weg, of iedergeval een stuk minder
Ja heb originele. Maar vind de dip nogal raar. Wat ik wel kan zeggen is dat ik die rollen heb laten zetten en ze tegelijkertijd de kleppen heb laten stellen, misschien dat die daarom anders reageert.
 
Back
Top