Zip iget euro4 trekt niet lekker

Miguel Reurings

New Member
Hallo allen,

Ik heb een piaggio zip iget euro4. Ik ben hiervan de eerste eigenaar en heb de scooter nu iets langer dan 2 jaar in bezit. Echter weet ik het exacte km stand niet omdat deze na een val is gestopt met tellen maar verwacht rond de 8000km. In de scooter zit nu een Thndr ecu, malossi multivar (met witte drukveer en bredere luchtslang) met 6,5 grams rollen en een gladde variobus. De orginele uitlaat was verkoold en nu heb ik er een jm-tuning uitlaat onder zitten. Die ik van iemand heb overgenomen die er ongeveer 3 maanden mee heeft rondgereden.

Kwestie:
De scooter loopt nu op zijn top rond de 60 a 65. Echter is het probleem dat het ten eerste heel lang duurt voordat die warm lijkt te lopen. De eerste minuten gaat die niet harder dan 25. Wanneer die warm lijkt te zijn trekt de scooter wel meteen door naar zen top.
Op het moment dat ik moet afremmen voor een kruispunt of iets dergelijks kost het best wat moeite om op te trekken tot aan 30km/u. Na de 30 trekt die wel in een keer door maar zijn top.

Zou iemand weten waar dit aan zou kunnen liggen? Ik ben zelf aan het rondzoeken geweest. Nu zie ik verschillende reacties…
De een denkt dat het aan de trekveertjes zou kunnen liggen, de ander aan de sproeier ook lees ik verhalen over de gaskleppen opnieuw laten stellen. Wat denken jullie?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top