Zip iget 2020 rijd soms boven begrenzer.

TmBoyvroom

New Member
Beste scooter fanaten,

Even een kort vraagje, ik heb sinds kort een mooie aankoop kunnen doen van een zip iget 2020 model voor een mooi prijsje, deze liep niet meer en heb hier zelf de brandstofpomp van vervangen en een nieuwe lambda sonde ingezet. Nu is het zo dat ik een begrenzer heb van begrenzer.nl en deze werkt prima naar behoren. Alleen is het mij opgevallen dat als ik met mijn gas blijf spelen rond de 40km/u en daarna een ruk geef aan mij gas dat mijn scooter opeens boven de 50km/u komt en zelf 55-60 bereikt kwa snelheid. Dit gebeurd echter alleen als ik dus voor 15-20 seconden een beetje met gas speel bij 40km/u. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en of het schadelijk is?
 
Advertisement - register to remove this

begrensd rijden met een begrenzer is zowiezo schadelijk op lang termijn, je ontsteking lijd eraan. Wat ik zou doen is altijd ontgrensd rijden en dan de snelheid rijden die je zelf wil. en de begrensde stand alleen laten voor wanneer je gecheckt word op rollerbank
 
begrensd rijden met een begrenzer is zowiezo schadelijk op lang termijn, je ontsteking lijd eraan. Wat ik zou doen is altijd ontgrensd rijden en dan de snelheid rijden die je zelf wil. en de begrensde stand alleen laten voor wanneer je gecheckt word op rollerbank
Ja precies, ik rijd met die begrenzer in principe altijd wel onbegrensd. Maar zelf met onbegrensd haalt ie normaal 50km/u en als ik dus met gas speel bij 40 dan opeens gaat ie wel boven de 50. Ik vind t allemaal heel vreemd
 
Ja precies, ik rijd met die begrenzer in principe altijd wel onbegrensd. Maar zelf met onbegrensd haalt ie normaal 50km/u en als ik dus met gas speel bij 40 dan opeens gaat ie wel boven de 50. Ik vind t allemaal heel vreemd
Miss een varioring terug zetten als je wil dzt hij niet harder gaat of eentje afdraaien
 
begrensd rijden met een begrenzer is zowiezo schadelijk op lang termijn, je ontsteking lijd eraan. Wat ik zou doen is altijd ontgrensd rijden en dan de snelheid rijden die je zelf wil. en de begrensde stand alleen laten voor wanneer je gecheckt word op rollerbank
Oh ja joh? Nou, vertel, waarom zou de ontsteking er onder lijden?
 
Oh ja joh? Nou, vertel, waarom zou de ontsteking er onder lijden?
Kan me voorstellen dat wanneer je constant begrensd rijdt en je sproeier afgesteld staat op onbegrensd, je te rijk rijd en je bougie vet slaat/verkoold.
Met nog meer verdere gevolgen van een te rijk mengsel.
 
Back
Top