Zip iget 2019 te langzaam?

Status
Not open for further replies.

bvanw

New Member
Hallo Allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Zip iget uit 2019 met +/- 4500 km op de teller. Ik heb een malossi multivar, 7,5 grams rollen, witte drukveer, malossi ecu, gladde variobus en powercommander begrenzer gemonteerd.

Als ik de verhalen hier op het forum lees en de video's op youtube bekijk zou de topsnelheid ergens tussen de 50 en 60 moeten liggen. Het probleem is dat ik op de gps maar 42 km/u haal. Met windje mee loopt het op naar 45 kmu maar verder gaat hij niet. Voor m'n gevoel loopt de motor goed. Om het te controleren heb ik een toerenteller aangeschaft. Hij loopt op de top naar 7700 toeren per minuut. Ik heb ook lichtere rolletjes geprobeerd tot 6 gram, maakt nauwelijks tot geen verschil in topsnelheid. Zwaardere rollen heb ik nog niet geprobeerd, maar hij loopt al vrij langzaam naar de 40. Ik verwacht dat hij met de zwaardere rollen nog veel langzamer optrekt.

Ik heb het ook zonder de malossi ecu geprobeerd(dus alleen met powercommander), ook met alleen de malossi ecu en zonder powercommander. Het maakt allemaal niks uit.

Waar zou het aan kunnen liggen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor je reactie. Het is een snor inderdaad. Ik wist niet dat de vertanding anders is bij een snor. Dan zal dat de reden zijn.
 
De vertanding bij de brom en snor zijn hetzelfde. Als je bij beiden de malossi multivar kit met een malossi ecu monteert gaan ze beiden dezelfde snelheid.
 
Bedankt voor je reactie. Het is een snor inderdaad.
bvanw,

je weet toch dat snortuning op dit forum niet is toegestaan.
Een beetje harder en misschien wat beter optrekken mag, maar je snor gaat al 42kmpu op de gps en je wilt hem 50 a 60 laten lopen omdat dit normaal zou zijn met je setup.

42 kmpu is reeds te hard zelfs met de grote marge die de RDW hanteert, voor snor-scooters is dit 25+5+4=34 kmpu.

Waarom geen brom gekocht en met een helm op een veilige manier rondrijden?
 
bvanw,

je weet toch dat snortuning op dit forum niet is toegestaan.

Waarom geen brom gekocht en met een helm op een veilige manier rondrijden?

Wist ik niet. Excuus! Veel te enthousiast aan het sleutelen weer. Kan iemand dit topic sluiten?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top