Zip Iget 2019 motor management lampje blijft branden

Kuuu

New Member
Hallo iedereen,

Korte snelle vraag, mijn Piaggo zip Iget uit 2019 met ongeveer 5000km op de teller heeft een probleem,
De scooter heeft ongeveer twee maanden stil gestaan, hiervoor heb k nog nooit problemen gehad met scooter alleen echter wanneer ik hem vandaag startte ging het motor management lampje niet meer uit. Normaal gaat deze aan voor ongeveer twee-drie seconden wanneer je de scooter start en daarna weer uit.
De scooter rijdt verder wel gewoon helemaal prima start in 1 x op en alles werkt gewoon, alleen het lampje blijft branden.

Zelf dacht ik dat het misschien de motorolie is die wat laag zou kunnen zijn, en het bijvullen hiervan de oplossing misschien is.
Als iemand anders ideeen heeft hoor ik het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Deze scooter is nog vrij nieuw dus ik vermoed dat wanneer je hem nieuw of tweedehands gekocht hebt er nog een user manual bij zat.

Wellicht even doorbladeren.

Er zit wellicht nog wel garantie op deze scooter indien deze gekocht is na 24-10-2019.
 
9 van de tien keer dat dit gebeurt is meestal de zuurstofsensor (lambda) verantwoordelijk!
Waarschijnlijk vuil en/of vocht in de stekkeraansluiting op de sensor. (uitlaat)
M.a.w. slechte geleiding....

Zo niet, is het sensortje waarschijnlijk gewoonweg stuk.
 
9 van de tien keer dat dit gebeurt is meestal de zuurstofsensor (lambda) verantwoordelijk!
Waarschijnlijk vuil en/of vocht in de stekkeraansluiting op de sensor. (uitlaat)
M.a.w. slechte geleiding....

Zo niet, is het sensortje waarschijnlijk gewoonweg stuk.
zijn inderdaad heel gevoelig, mocht je dit demonteren en het blote deel komt ergens tegen aan kan je hem all weg gooien aangezien de meting nooit meer zal kloppen vanwege de gevoeligheid
 
Back
Top