Zip i-Get met Malossi injectronic. Helpt een sportluchtfilter?

joepvand

New Member
Ik heb een Zip 2019 iGet opgevoerd met 7,2gram rollers en een malossi injectronic. Hij loopt nu ongv 55 en trekt redelijk vanaf ~35km/h.
Nu las ik ergens dat de injectronic zich automatisch kan aanpassen op een sportluchtfilter en dat zit zou zorgen voor betere trekkracht. Klopt dit? en zo ja wat voor verbetering zou ik merken

EDIT: Bedoel dit filter
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Zip 2019 iGet opgevoerd met 7,2gram rollers en een malossi injectronic. Hij loopt nu ongv 55 en trekt redelijk vanaf ~35km/h.
Nu las ik ergens dat de injectronic zich automatisch kan aanpassen op een sportluchtfilter en dat zit zou zorgen voor betere trekkracht. Klopt dit? en zo ja wat voor verbetering zou ik merken
je zou vooral veel extra lawaai horen ahha
 
Een sportluchtfilter helpt wel degelijk.

Als je de Malossi ecu met een multivar combineert en daarboven nog een sportluchtfilter zet zal hij 68kmpu gaan.

Hij kan nog harder alleen wordt hij gelimiteerd door de vertanding.
 
het doet iets als je een injectronic heb multivar maakt niet heel erg uit
je zou het kunnen testen of het werk door een stukje te rijden zonder luchtfilter het zou het zelfde effect moeten hebben je moet alleen op een schoonwegdek rijden dat je zeker weet dat er niks in komt
 
Ik heb het trouwens over dit ding, niet zoeits
Het werkt wel een klein beetje, maar niet zoveel als je denkt. De acceleratie gaat net ietsje soepeler en je merkt dat er net iets meer geluid uit de inlaat komt.

Dit is trouwens alleen als je hem met de malossi ecu monteert. Bij de originele ecu helpt het niet.


Voor de prijs is het wel een leuk ding. Alleen niet aan te raden als je veel bij het strand rijdt.

Vergeet alleen niet opnieuw de malossi ecu opnieuw in te leren als je hem monteert!

Dit weet ik allemaal omdat ik het zelf heb.
 
Het werkt wel een klein beetje, maar niet zoveel als je denkt. De acceleratie gaat net ietsje soepeler en je merkt dat er net iets meer geluid uit de inlaat komt.

Dit is trouwens alleen als je hem met de malossi ecu monteert. Bij de originele ecu helpt het niet.


Voor de prijs is het wel een leuk ding. Alleen niet aan te raden als je veel bij het strand rijdt.

Vergeet alleen niet opnieuw de malossi ecu opnieuw in te leren als je hem monteert!

Dit weet ik allemaal omdat ik het zelf heb.
Zou je gewoon een malossi/ polini powerfilter op een zip iget kunnen zetten?
 
Zou je gewoon een malossi/ polini powerfilter op een zip iget kunnen zetten?

Dat zou wel kunnen ja. Met een verdikte inlaatslang gaat de zip 68 op gps en dan zit hij al op 10k toeren. Hij kan dan ook niet harder. Dit zal hij dan ook doen met een powerfilter.

Alleen weet ik dan niet of de malossi ecu voor zo'n groot verschil in lucht kan compenseren. Het verschil tussen het standaard inlaatsysteem en een powerfilter is natuurlijk heel groot.

Daarnaast is het ook de vraag of de injectoren en benzinepomp zoveel benzine kunnen geven. Standaard hoeven ze amper benzine te geven, maar met een powerfilter moet hij natuurlijk veel meer benzine leveren.

Als bij deze 2 dingen geen problemen zijn kan je het monteren.
 
Back
Top