Zip houdt in

Tric

Member
Hallo
Ik heb een iget zip 50cc met topsnelheid 65km/h
Ik heb gisteren witte malossi trekveren gemonteerd. Vandaag heb ik de witte drukveer van malossi gemonteerd. De scooter trekt in het begin een beetje beter op dan normaal tot 20km/h maar vanaf ongeveer 25 tot 35 houdt hij heel erg in. Echter pas vanaf 35 voel ik hem optrekken. Weet iemand hoe ik hem volledig correct afstel dat hij ook deftig optrekt tussen 25 en 35? Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Trouwens toen alleen de trekveren erin zaten dus zonder de witte drukveer. Trok hij veel sneller op in het begin. Raden jullie mij aan om strakkere trekveren te monteren of minder strakke?
 
Heb je de originele vario? De multivar helpt een beetje met dat dipje. Snel wordt hij helaas toch niet. Heb toch maar een andere brommer gekocht omdat het allemaal te langzaam ging en dat blokje zichzelf kapot ging draaien als je hem hoger in de toeren afstelt
 
Heb je de originele vario? De multivar helpt een beetje met dat dipje. Snel wordt hij helaas toch niet. Heb toch maar een andere brommer gekocht omdat het allemaal te langzaam ging en dat blokje zichzelf kapot ging draaien als je hem hoger in de toeren afstelt
Ik heb nog steeds de originele vario aangezien ik niet hoger in top wil gaan omdat ik een snor heb.
 
Die 65kmph is op de teller? Want met een iget haal je met snelle ecu en multivar max 65. Zonder multivar iets minder. Maar met je zit toch al dik boven de wokgrens. Wat maken die paar extra kilometers dan nog uit?
 
Die 65kmph is op de teller? Want met een iget haal je met snelle ecu en multivar max 65. Zonder multivar iets minder. Maar met je zit toch al dik boven de wokgrens. Wat maken die paar extra kilometers dan nog uit?
Zelfs meer dan 65km/h ik heb al 70 gehaald op zonnige dag zonder multivar gwn enkel met snelle ecu. En ik woon in belgië dus weet niet echt hoe wok werkt en of dat ook zo is in belgië.
 
Bij mijn iget was de beste afstelling: multivar, malossi ecu, witte drukveer, standaard trekveren en 8gr dr pulley slider rollen (staat gelijk aan 7,5gr normale rollen). Is niet het beste voor het blok maar wel de snelste afstelling, wil je iets zuiniger en duurzamer rijden zal ik voor iets zwaardere rollen gaan . Kan natuurlijk wel verschillen per scooter
 
Last edited:
mijn gemiddelde snelheid zou rond de 40 a 45 zijn gok ik. :rolleyes: Top is ongeveer 65kmph. Dit is allemaal gps snelheid natuurlijk. En door de korte vertanding draai je op 65kmph 10 duizend toeren wat niet heel geweldig is voor het blok.

Wat ik wel zal aanpassen aan die setup is std trekveren inplaats van witte.
 
mijn gemiddelde snelheid zou rond de 40 a 45 zijn gok ik. :rolleyes: Top is ongeveer 65kmph. Dit is allemaal gps snelheid natuurlijk. En door de korte vertanding draai je op 65kmph 10 duizend toeren wat niet heel geweldig is voor het blok.

Wat ik wel zal aanpassen aan die setup is std trekveren inplaats van witte.
Ik heb een powercommander icm snor ecu, malossi multivar, en akrapovic zonder demper mijn top gps is Dan maar 49 enige tips die de top snelheid zou kunnen verbeteren?
 
Back
Top