Zip houd in koude motor

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, sinds 2 dagen nu houd me zip erg in als ik hem net start, laat hem wel even 3 minute warm draaien alvorens ik rustig wegrij, zodra die warm is trekt ie het beter?

80cc malossi
Malossi nokkenas
Malossi multivar 9,3 gram
Malossi fixed poulie
Witte druk en trekveren
Sproeier 84
Luchtfilter rubber is eruit bij het onderste stuk waar ie lucht aanzuigt,
Post automatically merged:

Betreft een 2 kleps variant
 
Advertisement - register to remove this

We hebben allemaal wat last van de kou, ook de scooters.
Loop even alles na, carb, luchtfilter, kleppen, luchtschroef evt een halve slag geven, olie. Geven de problemen ook bij luchtfilter afgekoppeld?
 
We hebben allemaal wat last van de kou, ook de scooters.
Loop even alles na, carb, luchtfilter, kleppen, luchtschroef evt een halve slag geven, olie. Geven de problemen ook bij luchtfilter afgekoppeld?
Lucht schroef iets verder open? Kleppen lijken het me niet, hij start perfect en doet alleen moelijk in de kou, olie is onlangs nog vervangen
Post automatically merged:

Bedoel je de complete luchtfilter eraf? Als ie daarmee wel goed rijd dan de lucht schroef verder open?
 
Last edited:
Probeer eens sproeier 86. Winter maand is er veel meer zuurstof aan wezig.. Houd misschien in omdat je afstelling te arm staat.
 
Probeer eens sproeier 86. Winter maand is er veel meer zuurstof aan wezig.. Houd misschien in omdat je afstelling te arm staat.
Vanwege de 80cc? Want vroeger met me 50cc nooit last van gehad
Post automatically merged:

Hij heeft het 1,5 km dat ie inhoud en soort van verzuipt? Of smoort zo klinkt het ongeveer, dan geef ik wat meer gas dan slaat ie zichzelf er doorheen en dan na die 1,5 km rijd ie normaal
Post automatically merged:

Ik zou dus ff de sproeier moeten doen? Niet de luchtschroef wat ruimer zetten, lijkt alsof ie dus te teveel benzine krijgt in het begin en te weinig lucht zodra de choke dicht gaat dat dan de verhouding in orde is weer
 
Last edited:
smoren is niet stotteren.. Dan krijgt die gewoon een beetje te weinig brandstof.
Bougie grijs in het midden is te arm. Ookal is die grijs, en in het midden een beetje verkleurd, dan is hij nog steeds een beetje te arm.
 
smoren is niet stotteren.. Dan krijgt die gewoon een beetje te weinig brandstof.
Bougie grijs in het midden is te arm. Ookal is die grijs, en in het midden een beetje verkleurd, dan is hij nog steeds een beetje te arm.
zal een 86 erin doen, had die in de zomer er ook in toen liep ie er juist beroerder op, en toen was de bougie ook niet bepaald koffiebruin
 
Dat heb je altijd als je brommer koud is? Laat t ding warmlopen en je bent klaar
nja laatse 2 dagen nu ja, warme maanden of als het niet zo koud is heeft ie het niet, ik vond net ook water in me luchtfilter huis wat deels vermengd was met een beetje olie restanten vanuit de carter ontluchting dus wellicht was dat ook een oorzaak van inhouden
 
nja laatse 2 dagen nu ja, warme maanden of als het niet zo koud is heeft ie het niet, ik vond net ook water in me luchtfilter huis wat deels vermengd was met een beetje olie restanten vanuit de carter ontluchting dus wellicht was dat ook een oorzaak van inhoud
Mijn advies is om motor lekker warm te stoken voor verdamping vh vocht en luchtfilter reinigen/ vervangen.
 
Last edited:
Nja zaten geen liters in, beetje vocht vermengd met olie resten, en hij start altijd in een keer, zelfs als het vriest dus compressie genoeg, denk dat ie wat regen heeft opgezoge doordat je natuurlijk zo af en toe een plas rijd, luchtfilter element kon ik ook uitknijpe kwam ook wat vocht uit
 
nja laatse 2 dagen nu ja, warme maanden of als het niet zo koud is heeft ie het niet, ik vond net ook water in me luchtfilter huis wat deels vermengd was met een beetje olie restanten vanuit de carter ontluchting dus wellicht was dat ook een oorzaak van inhouden
Tsja jongen het is ook stervens koud en water water in t luchtfilter huis is hoogstwaarschijnlijk gewoon condens van de kou. Samen met t vet wat in t element van t luchtfilter zit
 
Back
Top