Zip h20 start alleen door benzine in de cilinder te doen (onder de bougie)

Jorrit_c

New Member
Beste lezer,

Ik heb net een nieuwe zip gekocht, alleen wil deze niet starten tenzij ik benzine bij de cilinder in doe. Als die aan staat loopt die verder wel perfect en eenmaal warm start die ook weer goed. Heb geen idee wat dit kan zijn alle tips zijn welkom. Alvast bedank!

Advertisement - register to remove this

Dit is de setupIMG_3705.jpeg
Post automatically merged:

Choke kapot of blijft klemmen in warme toestand.
Zit geen choke op zover ik weet
Post automatically merged:

vacuum probleem, of valse lucht
Kijk spruitstuk en Membraan eens na .
Spruitstuk zou inderdaad kunnen maar zit een nieuwe membraan op dus lijkt me niet dat dat het is. Zal morgen wel even kijken

Lijkt mij eerder dat meneer Jorrit niet weet hoe die choke eruit ziet en dat wij inmiddels elektrische chokes hebben die hun werk doen zonder handjes.

Trouwens die bougie lijkt mij ook erg koud voor zo'n tamme cilinder maar ik heb dan ook geen verstand van tuning.

@Jorrit_c , wordt de bougie wel vochtig na een paar vergeefse startpogingen?

Welke carburateur en welke sproeier?

Last edited:
Lijkt mij eerder dat meneer Jorrit niet weet hoe die choke eruit ziet en dat wij inmiddels elektrische chokes hebben die hun werk doen zonder handjes.

Trouwens die bougie lijkt mij ook erg koud voor zo'n tamme cilinder maar ik heb dan ook geen verstand van tuning.

@Jorrit_c , wordt de bougie wel vochtig na een paar vergeefse startpogingen?

Welke carburateur en welke sproeier?
Dat van de choke zou heel goed kunnen inderdaad, sproeier weet ik niet heb hem zo gekocht. Het is een 19mm Carb en ja de bougie word wel vochtig inderdaad

Mijn advies :
Trek dat ding eens uit elkaar , als alles fris is ... start / loopt dat ding gewoon goed .
Niet blijven gissen / vragen ... eerst alles eens controleren .
Ik doe veel met Runners , en trek dat ding eerst grondig en uit elkaar, veel onderdelen kosten geen Reet , als je die gelijk vervangt ,is het vaak Trappen en lopen .
Scheelt een hoop Stress en hoofdpijn , meerdere Scooters zijn al TIG... jaar oud , niet gek dat meeste onderdelen aan vervanging toe zijn .
En als dat ding loopt met enkel een klein beetje onderdelen vervangen ..moet je straks weer duwen omdat het volgende kapot is .
Word je daar vrolijk van ?? ikkuh niet iig .

Back